Ursprungligen postat av December
Din ignorans är slående. Mitt flyg gick 11. Ska jag sikta på en buss som går kl 9 och därmed gå upp kl 6 bara för att ett bussbolag tabbar sig? Jag förväntar mig att folk gör sitt jobb och hade det varit något tekniskt fel eller liknande så hade jag kanske kunnat acceptera det, men inte att man dissar sina kunder när man uppenbarligen begått ett fel. Jag hoppas verkligen du inte är egen företagare eller nåt. Din syn på företagens skyldighet är patetisk. Du verkar ha en attityd att konsumenten får skylla sig själv. Erkänn instället att du är för stolt för att inse att dina argument är värdelösa, att bussbolaget tabbade sig, att jag inte ska behöva lida för det och att busschaffören var en hjärtlös idiot så spar du dig själv en massa tid och framstår inte själv som en fjant.
Hela ditt resonemang bygger på att jag som förälder och kund ska skylla mig själv hela tiden. Att du heller inte har någon empati för barn eller kan förstå att vissa människor bryr sig om barn är ju rätt tragiskt. Det är ju precis som att säga att en tjej får skylla sig själv att hon blir våldtagen för att hon hade kortkjol på sig. Du beter dig som en jäkla förtryckare.
Liaison Bus suger och folk ska helt enkelt akta sig för det företaget. Vill du inte lyssna så bra, hoppas du råkar ut för samma sak och att du blir blåst på dina pengar. Jag skulle skratta gott.
Du verkar patetiskt stolt över att du är en svag stackare som inte kan hävda sina rättigheter.

Du förstår verkligen inte att det inte handlar om chaufförens korrekta eller felaktiga bemötande utan om sättet du använder ditt barn som hävstång, eller hur? Men vi försöker igen. Det faktum att du är förälder och att ditt barn är med spelar ingen roll. Ingen alls. Inte ens lite. Sen om chauffören gjorde rätt eller fel eller om bolaget är dåligt eller inte är inte intressant längre. Jag har redan sagt att jag varken vet eller bryr mig.
Går planet elva, det är åtta mil till flygplatsen, tunnelbanestrejk och jävlig trafik? Då hade jag nog siktat på sju-bussen om jag ska vara ärlig.
Varför ska jag erkänna att busschauffören var hjärtlös när ditt enda argument till det är att han inte brydde sig om ditt barn när han sa att dina biljetter inte var giltiga?
Inte kunna hävda sina rättigheter? Du menar alltså att jag borde börjat skrika på busschauffören eller tjejen som checkade in mig istället? Nu har du och jag hamnat i två liknande situationer, jag löste den utan större problem genom att vara trevlig - du fick betala tre gånger så mycket för dina biljetter. Vem tycker du hamnade på plus där?
Det är lite lustigt att du vägrar berätta om du bemötte busschauffören på samma sätt som du bemöter kritik i den här tråden, varför vill du inte berätta det?
Det är lite kul att du kallar mig förtryckare när du inte skrivit ett inlägg där du inte försökt trycka ner mig...