Vilket jävla tjat det var om hur jag bemötte busschaffören. Vad tror du själv? Jag ska på bussen och blir ombedd att gå av medan mitt barn är kvar på bussen. Jag VET att jag gjort rätt för mig och att jag köpt biljetter tur och retur. Jag blir givetvis upprörd som vilken människa som helst hade blivit. Barnet är redan trött efter tunnelbanefärd i trånga vagnar pga strejk och gråter, busschaffören skiter fullständigt i det och vägrar göra rätt för sig och reda ut saken, skiter i att vi är turister och är strandade. Så oprofessionellt bemött har jag aldrig blivit av någon med ett serviceyrke. Du tycker det är okej, men så har du ju visat också att du är en förtryckare, att konsumenten alltid har fel och att kvinnor och barn inget är värda.
Din inställning är både skrämmande och tragisk. Och om någon här är trög så är det du som dels hittar på egna scenarion, dels spelar klok fast du själv inte befann dig i situationen och dels är din attityd nedvärderande. Du snärjer bara in dig själv mer och mer i ditt hopp om att försöka lyckas utmåla mig som ett svin, men det enda du gör är att framställa dig själv som en ociviliserad grottmänniska.
Inte kunna hävda sina rättigheter? Du menar alltså att jag borde börjat skrika på busschauffören eller tjejen som checkade in mig istället? Nu har du och jag hamnat i två liknande situationer, jag löste den utan större problem genom att vara trevlig - du fick betala tre gånger så mycket för dina biljetter. Vem tycker du hamnade på plus där?
Du menar alltså att du var på plats och såg att jag var otrevlig? Du menar att om jag hade varit trevligare än vad jag var att problemet hade löst sig då? Du menar att bussbolaget endast har skyldighet att lösa sitt fel utifrån om jag är trevlig eller inte? Hur tänker du egentligen? Och jag fick betala dubbelt (inte trippelt din åsna) pga att de inte ens kan dra ett kort rätt. Vem som hamnade på plus?
Kom ner från din jävla pedistal din tönt.