Vi har bara flugit en gång tidigare med Singapore Airlines, ToR Australien för några år sen.
Ska ju vara det bästa flygbolaget eller ett av de allra bästa.
Bokade 11 månader i förväg och bokade sittplatser på alla sträckorna. Vide incheckning hade de ändå bytt våra platser på en sträcka så vi satt på skilda rader (det var helt vanliga platser, inte nödutgång, extra benplats). Detta kunde de inte fixa ens i München där vi mellanlandade och for runt hela flygplatsen för att komma till deras kontor. Enda beskedet vi fick var att "någon kund som var mer värd än oss ville ha platser bredvid varandra"!
Då bestämde vi oss egentligen för "aldrig mer Singapore Airlines".
Vi började sen planera en Nya Zeeland-resa och S A hade överlägset bäst flygtider och hyfsat pris så tyvärr frångick vi beslutet och övertalade oss att det var säkert ett olycksfall i arbetet och det kan ju inte hända igen....
Så vi bokade drygt 11 månader i förväg och nu hade man infört en kostnad för platsbokning, vi bokade bara platser på en sträcka då vi gärna vill sitta uppe på A380 där det är 2 säten i bredd.
Vi gjorde bokningen och betalade hela priset med kort. Fick bekräftelse där de bokade platserna finns med. Vi fick alltså ett pris när vi sökte resan (på S As hemsida) lade till platser, fick då ett högre pris, vi valde att använda poäng så slutpriset i kronor blev ungefär som ursprungspriset plus att det gick nästan 9000 poäng (som vi antagligen ändå inte kunnat använda till något).
Häromdagen började frugan prata om platsbokning och jag gick med på att boka platser på resten av sträckorna (vilket kostade ytterligare ca. 1020:-DKK!)
Då ser vi att platserna vi bokade i Mars 2018 inte syns i bokningen.
Nu påstår Singapore Airlines att vi inte betalat utan kräver betalning en gång till, dessutom finns så klart inte de platser vi bokade från början kvar.
Inga argument eller bevis duger utan de bara ska lura av oss 198:-DKK. De kräver dessutom kvitto vilket de aldrig skickat på någonting vi betalat.
Själv ser jag det som helt obegripligt att man väljer att lura kunderna på småpengar och därmed blir av med kunder plus riskerar negativ publicitet.