100.000kr,3PERSONER, EN BIL! hur långt kommer man?

#13 2010-02-07, 17:56
Ursprungligen postat av Coolcitte
Ja, för fan! Kör igenom Irak så ska ni nog se att det blir lite racer. Ta Somalia också när ni ändå är i gång!


Ja för somalia ligger ju ändå på vägen österut
#14 2010-02-07, 18:11
django_0818
Ni kan ju anmäla er till The mongol rally, kolla här
http://mongolrally.theadventurists.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Mongol_Rally
#15 2010-02-07, 19:15
Ursprungligen postat av django_0818
Ni kan ju anmäla er till The mongol rally, kolla här
http://mongrally.theadventurists.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/MongoRally

Fixade länkarna
#16 2010-02-11, 09:02
Coolcitte
Ursprungligen postat av Friendslayer
Ja för somalia ligger ju ändå på vägen österut


Vem har sagt att han måste åka åt samma håll hela tiden?
#17 2010-02-11, 09:08
Ni ska naturligtvis åka till Vladivostok, där tar ni båten till Japan, hänger där en vecka eller så och åker avslutningsvis genom nordöstra Kina och Mongoliet på vägen hem.
#18 2010-02-11, 09:14
tillbaka
Hde hållit mig i Europa (västra delen), åkt genom tyskland, ner längs östra kusten på italien, rundat södra delen och åkt upp via västra sidan, vidare genom frankrike och monaco, östra sidan av spanien och vidare neråt, för att senare komma in längs kusten till Portugal, vidare in i spanien igen, kanske i tid så man matchar tjurrusningen där uppe.. sen vidare norrut via västkusten via kommande länder, anledningen till att åka längs kusterna är att det är mest "liv" där, turister, bad osv..
#19 2010-03-01, 13:33
JAQ
Hur har ni tänkt att göra med Carnet de Passage? Om ni ska ha det så behöver ni ju lämna in en rätt så stor del av kassan i deposition (lite beroende på vart ni åker osv).

Själv ska jag o en eller två kompisar ta min gamla Audi och köra till Beirut o tillbaka i sommar. Eftersom det är en skitbil som kan rasa ihop när som helst så skaffar vi inget Carnet de Passage (måste ju ändå ta tillbaka bilen för att få ut pengarna om jag fattat det rätt) och kommer då troligen inte att komma in i Syrien. Lite tur kan man ju alltid ha och i så fall kanske vi kommer förbi gränsen, annars ställer vi bilen i Turkiet före gränsen o tar oss neråt kollektivt för att förhoppningsvis hitta bilen igen när vi är på väg tillbaka.

Att köra billigt är mycket värt att tänka på. I min bil nöjer vi oss med att köra 90-100 km/h, även på Autobahn där man gärna vill gasa på mer. Sparar en massa bensin + att min bil rasar nog om den kommer upp i 150. Dock blir ju Tyskland och andra "tråkiga" platser jättetråkigt när man inte bara kan gasa sig igenom men det får vi klara.
#20 2010-03-15, 00:38
imhotep
Ursprungligen postat av tillbaka
Hde hållit mig i Europa (västra delen), åkt genom tyskland, ner längs östra kusten på italien, rundat södra delen och åkt upp via västra sidan, vidare genom frankrike och monaco, östra sidan av spanien och vidare neråt, för att senare komma in längs kusten till Portugal, vidare in i spanien igen, kanske i tid så man matchar tjurrusningen där uppe.. sen vidare norrut via västkusten via kommande länder, anledningen till att åka längs kusterna är att det är mest "liv" där, turister, bad osv..

Det lät tråkigt. Varför vill man åka till ställen med mycket turister?
#21 2010-03-15, 10:30
umpf
Fan vilken skön idé!
Jag tycker lätt ni ska göra det, tänk kanske på att ha en reserv kassa för bilen, om/ när den strular.
#22 2010-05-03, 18:38
Limma skinkbit
Hur går det med resplanerna? Kolla in vitarbilen.se om ni inte har gjort det redan?
Tyvärr kräver riktiga långresor en hel del planering... Vilka länder kräver visum? Vilka dokument krävs för bilen? Blir man överhuvudtaget insläppt över gränsen med egen bil? Kina med bil ska tydligen bara vara att glömma, har jag läst nånstans.

LS
#23 2010-05-29, 14:45
Det kan nog vara bra att ta med en Haynes GDS-manual för ert fordon
#24 2010-05-29, 14:56
Deco89
Ursprungligen postat av Benshie
60000/12= 5000

Så ni kommer 5000 mil? Dvs, 2500 mil från sthlm ? Eller är jag helt ute och cycklar?


Du vet väll att bensinpriset inte är 12kr i alla länder snarare hälften i d flesta länder