Flygtrafik avstängd - när kommer den igång?

#901 2010-05-21, 19:14
NoBananasToday
ja det varar nog länge.
#902 2010-05-23, 20:33
Moff .. e
Äntligen har vulkanen lugnat ner sig...
*peppar peppar ta i trä*
#903 2011-05-24, 21:56
Jay.Jay
Jag skulle åkt från landvetter till marmaris tidigt nu på fredags morgonen... bör jag räkna med att inte komma iväg eller vad tror ni?

har ej avbeställningsskydd vad innebär det ifall jag icke kan flyga iväg?
#904 2011-05-24, 22:58
Det är ännu för tidigt för att kunna säga något om fredag (jag ska själv flyga söndag morgon så jag vill också veta ). Det är bara att vänta, på Onsdag morgon tror jag man ska spotta ut en första prognos för fredag morgon, men det beror på väldigt mycket faktorer.

Vad gäller pengar så beror det på, jag ska flyga med SAS och dom betalar tillbaka obetalda biljetter och bokar om så gott det går. Flyger du RYR kan du nog glömma dina pengar
#905 2011-05-25, 16:03
pilot
Ursprungligen postat av Hefaiston

Vad gäller pengar så beror det på, jag ska flyga med SAS och dom betalar tillbaka obetalda biljetter och bokar om så gott det går. Flyger du RYR kan du nog glömma dina pengar


Nej då, på Ryan betalar dom tillbaks pengarna eller så kan du boka om din biljett. Skillnaden är att Ryan gnäller och klagar över att dom måste betala tillbaks
#906 2011-05-25, 16:24
Hehe okej, ja det var väl bra att dom betalar tillbaka det till slut ändå
#907 2011-05-26, 13:13
Dejavoo
alltså ser fan inte bra ut enligt http://www.flightradar24.com/ tror ni man kommer komma iväg från luleå imorgon?
#908 2011-05-26, 14:33
alex1987
The UK VAAC (Volcanic Ash Advisory Centre) today (25th May) confirmed what everybody already knows; that the UK Met Office charts which have caused unnecessary flight cancellations for tens of thousands of passengers are wrong.

Contributing to the Eurocontrol 8:00 a.m. (CET) conference call, the UKVAAC representative admitted the “red zone” shown in the UK Met Office charts is “in the wrong place”. This so called “red zone” caused the closure of German airspace to hundreds of flights. This admission comes too late for the thousands of passengers whose flights have already been cancelled.

The UK official refused airline requests to immediately amend the misleading charts despite the unnecessary chaos which continues to be caused by this misinformation. This scandalous bureaucracy means that unnecessarily cancelled flights cannot be reinstated in sufficient time to contact passengers who have already been advised of cancellations.

Ryanair again calls on the CAA to accept that these UK predictions are simply works of fiction, as proven by two Ryanair and one BA flight through supposed “red zones” which encountered no volcanic ash whatsoever during flight and post flight inspections.