Flyga A380 billigast?

#25 2011-03-21, 09:58
marccusm
Ursprungligen postat av chatroulette
vart ska man sitta i en A380 för bästa upplevelse?

Fönsterplats precis bakom vinge va?

Ska du flyga business?
#26 2011-03-22, 21:46
chatroulette
Ursprungligen postat av marccusm
Ska du flyga business?



nja, det lär nog bli för dyrt det..
#27 2011-04-28, 13:09
marccusm
Ursprungligen postat av chatroulette
nja, det lär nog bli för dyrt det..

Bokade igår stockholm-frankfurt-peking för 3500 t/r 14jun-5juli med A380 kampanjen gäller hela sommaren tror jag
https://www.lufthansa.com/online/portal/lh/se/specials/booking?nodeid=19...
#28 2011-04-30, 15:05
alver
Ursprungligen postat av marccusm
Bokade igår stockholm-frankfurt-peking för 3500 t/r 14jun-5juli med A380 kampanjen gäller hela sommaren tror jag
https://www.lufthansa.com/online/portal/lh/se/specials/booking?nodeid=19...


Kommer du att flyga med A380 da? Nar jag sokte pa samma datum och valde en flight med A380 sa dubblades nastan priset (fran 3500 till 6200).
#29 2013-09-17, 22:45
m4ngep4nge
lite inaktuella priser i denna tråd nu.

Vad gäller idag om man vill åka A380 billigast?
#30 2013-09-18, 17:05
Discolampan
Ursprungligen postat av m4ngep4nge
lite inaktuella priser i denna tråd nu.

Vad gäller idag om man vill åka A380 billigast?


Jag tror att BA fortfarande flyger med 380 mellan LHR-FRA så kolla på deras hemsida.
#31 2013-09-18, 17:27
Ursprungligen postat av Discolampan
Jag tror att BA fortfarande flyger med 380 mellan LHR-FRA så kolla på deras hemsida.

Lite oväntat tycker jag, men de verkar köra morgonflyget från LHR, 06.45, till FRA och eventuellt en resa på EM med en A380 eller något annat stort, övrigt körs med A320 och liknande. Jag hittade enkelresa för 76 pund. Flygplanet, http://www.flightradar24.com/data/airplanes/g-xlea , verkar mest studsa runt i Europa, övningskör de i väntan på fler maskiner?
#32 2013-09-18, 17:41
20/20
Ursprungligen postat av marccusm
Ska du flyga business?


Business på A380 är en smula underväldigande. På Lufthansa så består hela övervåningen av Business Class, 80 platser. Servicen och stolar är prima men känslan av exklusivitet finns ju inte med så många Businesssäten.

First Class däremot, mamma mia!
#33 2013-09-18, 21:58
Discolampan
Ursprungligen postat av Neksnor
Lite oväntat tycker jag, men de verkar köra morgonflyget från LHR, 06.45, till FRA och eventuellt en resa på EM med en A380 eller något annat stort, övrigt körs med A320 och liknande. Jag hittade enkelresa för 76 pund. Flygplanet, http://www.flightradar24.com/data/airplanes/g-xlea , verkar mest studsa runt i Europa, övningskör de i väntan på fler maskiner?


De övningsflyger innan de sätter in maskinen på långlinjerna där de hör hemma.
Air France gjorde väl detsamma?...
#34 2013-09-18, 22:00
Discolampan
Ursprungligen postat av 20/20
Business på A380 är en smula underväldigande. På Lufthansa så består hela övervåningen av Business Class, 80 platser. Servicen och stolar är prima men känslan av exklusivitet finns ju inte med så många Businesssäten.

First Class däremot, mamma mia!


Tycker LH har en underlig C klass på sina nya 747-8
där stolarna, 2 + 2 är svängda mot varandra.
Har man samma på A380?

F-klassen är NADA jämfört med Emirates där man kan få en egen hytt.
Som på ett fartyg...
#35 2013-09-18, 22:03
Discolampan
Ursprungligen postat av Neksnor
Lite oväntat tycker jag, men de verkar köra morgonflyget från LHR, 06.45, till FRA och eventuellt en resa på EM med en A380 eller något annat stort, övrigt körs med A320 och liknande. Jag hittade enkelresa för 76 pund. Flygplanet, http://www.flightradar24.com/data/airplanes/g-xlea , verkar mest studsa runt i Europa, övningskör de i väntan på fler maskiner?


Billigare blir det inte i alla fall.
Jag tycker A380 och 787 är sådär intressant men inte som
när jag flög Concorde. Både med BA och AF. Har diplom...
#36 2013-11-14, 22:18
kalmar74
Som ett litet tips (även om tråden är gammal) så kan man om man råkar ha vägarna förbi Kina flyga A380 inrikes Guangzhou-Shanghai i First Class för under 2000 spänn. Och då blir det första klass hela vägen med separat incheckningsdisk med röd matta och upphämtning med golfbil så man slipper gå bort till säkerhetskontrollen, lounge osv. Sedan är förstås flighten i sig lite för kort för att man riktigt ska kunna dra nytta av lyx och komfort ombord.

Skulle dock tro att det är billigaste sättet att komma med i första klass på dem. Kanske till och med om man räknar med en billig flight till Kina.