Jag har bokat hotell i Milano för ett tag sedan. Med BOOKING.COM. Ett slug bolag - de säger att du kan boka och avboka när du vill. Jag bokade ett rum med parkett, flat TV, badrum i marmor, gratis WIFI, gratis frukost - lyx tänkte jag. När jag betalade bokningen fick jag en SMS att jag måste uppdatera kortuppgifterna genom att trycka på en länk. När jag gjorde det kom jag ihåg att jag skulle öppna kortet för alla internet transaktioner under en timme. Jag gjorde det och betalade hotellet. Då fick jag direkt ett meddelande från BOOKING att jag har betalat två gånger för samma rum och fick erbjudande att avbeställa gratis en av dem. Jag tryckte på länken och fick meddelande att rummet är avbeställt men att jag kunde inte få pengar tillbaka eftersom det var "LÅGPRIS RUM". Och jag som tänkte att det var ett lyx rum! Jag kontaktade BOOKING men fast att hade bokat rummet genom deras site och de erbjöd mig gratis avbokning, nu erkände inte de det och jag fick be hotellet att returnera de dubbla beloppet. Receptionen sa att jag har bara ett rum som är bokat och lade på luren.
Jag fick till sist pengarna tillbaka (efter en månad) när jag åkte ditt och fick resonera länge med hotellets manager.