Ursprungligen postat av bredaxlad
Om man köper en apple produkt i USA, som iPad vilket är det aktuella, hur är det då med garantier? Apple har worldwide garanti så det inte spelar någon roll va?
Jo det kan spela roll! Jag köpte en cellular ipad 4 när jag var i USA i höstas, alltså en med simkort för AT&T. Fick muntligt löfte att garanti osv skulle gälla i hela världen. Ipaden fungerade utmärkt med mitt teliakort, ett tag. En dag la den av och jag åkte glatt till en Apple store här i Sverige för att få hjälp. Det gick inte för sig alls. De menade på fullt allvar att jag skulle åka till USA eller skicka den med nån kompis som kanske skulle dit, alternativt kontakta butiken jag köpt ipaden i. Jag försökte det sistnämnda men de har ännu inte svarat ett par veckor senare.
Nu har det faktiskt löst sig för mig, tack vare en oerhört hjälpsam och trevlig tjej på Apple care, men det skulle jag säga var mer tur än nåt annat. Jag fick tjafsa som fan med ett flertal andra på olika ställen, i butiker och på telefon innan jag fick hjälp.
Detta ska dock endast gälla prylar som har simkort (såsom telefoner och vissa ipads) då de ser lite annorlunda ut i USA.
Vansinnigt irriterande att säljaren inte kunde bemöda sig med att lägga till den lilla detaljen.