Ursprungligen postat av TimGunn
Men du säger att CS är inriktade på "kidsen", istället för att "kidsen" är inriktade på CS. Dåligt ordval eller finns det någon bakomliggande anledning till varför du tycker så?
Och om du tycker så så borde du väl också anse att Servas är inriktade på icke-kidsen. Och vad är det då som gör att CS är inriktade på kids medan Servas inte är det respektive vad som gör Servas så tilldragande för de äldre grupperna.
Alltså, jag skrev så eftersom det faktiskt
är så att det är väldigt hög andel unga människor som använder sig av CS, och jag råkade veta att det är så. Om det är en medveten satsning från företaget eller bara beror på hur och var de marknadsför sig har jag ingen aning om.
Att CS och Servas skiljer sig åt vad gäller åldern är ju inte så konstigt och till en del beror det nog på att Servas helt enkelt är äldre. Utvöver det är det ju ganska stor skillnad i hur man blir medlem. Vad gäller CS fixas allt på nätet på 5 minuter och är gratis (i princip). För Servas är det mycket omständigare, du ska bli "inbjuden" av en tidigare Servasmedlem eller intervjuas av den regionala sekreteraren och godkännas, skriva ansökan på blankett och skicka in, fixa introduktionsbrev, etc, etc. Det kostar också en del att bli medlem (2-300 kr/år har jag för mig).
Det är ju givet att Servas inte satsar specifikt på ungdom eller internetklientel, utan har andra bevekelsegrunder, om inte annat bara utifrån antagningsprocedurerna.