Någon har bokat en resa med mina uppgifter

#1 2011-02-21, 22:29
ChoppaJr
Kollade min email idag och någon har bokat 5 flygbiljetter på mitt namn, adress osv...
Det är inte möjligt att avboka det och det står att biljetterna måste betalas idag innan klockan 23.00.
Skickade ett sms till 118100 och de sa att om jag inte betalar biljetterna kommer de att avbokas automatiskt men nu fick jag ett nytt mail där det stod såhär:

Påminnelse från BudJet.se

Hej ******* *********!

Vi på BudJet har inte mottagit betalning för din resa. Betalning skall vara oss tillhanda senast 21 februari 2011, (kl. 23:00 ) för att ni ska kunna åka för det pris som vi tidigare bekräftat.


Vadfasen ska jag göra? deras kundtjänst är stängd och jag tänker inte betala 7200kr + för någon skit
#2 2011-02-21, 22:33
reWindize
Du ska absolut inte betala utan kontakta kundtjänst under öppettid och säga som det är. Det är inte ditt fel att någon annan gett dina personuppgifter och om jag vore du så skulle jag kolla på om man bör polisanmäla!
#3 2011-02-21, 22:34
Negerbollar
Skit i att betala.
#4 2011-02-21, 22:34
MittTredjeKonto
Betala inte, skriv/ring kundsupport direkt imorgon samt polisanmäl alltihopa
#5 2011-02-21, 22:34
Agda.83
Betala inte skiten!:o
Någon kan ha snott din identitet kanske.. Jag hade defenitivt ringt snuten.
#6 2011-02-21, 22:35
Kekambas
Vafan, vi får puckla på dem jävlarna!!!!
#7 2011-02-21, 22:35
Rebell74
Bara skit i att betala, då "försvinner" bokningen ur systemet. Sen polisanmäler du givetvis.
#8 2011-02-21, 22:35
failedwhore
fail...när jag bokade biljetter brukade jag betala direkt via bankkort, det räcker ju inte med att bara ange adress och email osv för dem är medvetna om att något sånt här kan hända? hmm..
#9 2011-02-21, 22:40
ChoppaJr
Ursprungligen postat av Kekambas
Vafan, vi får puckla på dem jävlarna!!!!

Det kan du fan räkna med! :evilmad:

Ursprungligen postat av Rebell74 + Övriga
Bara skit i att betala, då "försvinner" bokningen ur systemet. Sen polisanmäler du givetvis.

Ska ringa imorgon klockan 10 såfort dom har öppnat, och det är bäst för dom att de avbokar skiten. Någon jävla räkning hem till mig kan dom glömma att jag tänker betala.
#10 2011-02-21, 22:42
mutski
[B]Vi på BudJet har inte mottagit betalning för din resa. Betalning skall vara oss tillhanda senast 21 februari 2011, (kl. 23:00 ) för att ni ska kunna åka för det pris som vi tidigare bekräftat.[/B

Om du inte vill åka, betala inte, vill du åka, betala.. annars får du inte priset de lovade dig när "du" bokade, det är allt de säger. Med andra ord, betala inte något..Du kan ju alltid ringa o snacka med dem i morgon o förklara.
#11 2011-02-21, 22:43
Har du fått ett mail om det?... Skit i det bara. Dom lär inte ha några bevis om du talar sanning. Är du säker på att det inte bara är nåt spam du fått förresten?
#12 2011-02-21, 22:45
ChoppaJr
Ursprungligen postat av mutski
Vi på BudJet har inte mottagit betalning för din resa. Betalning skall vara oss tillhanda senast 21 februari 2011, (kl. 23:00 ) för att ni ska kunna åka för det pris som vi tidigare bekräftat.

Om du inte vill åka, betala inte, vill du åka, betala.. annars får du inte priset de lovade dig när "du" bokade, det är allt de säger. Med andra ord, betala inte något..Du kan ju alltid ringa o snacka med dem i morgon o förklara.


Det måste vara någon jag känner som håller på, för det är inte enbart mitt namn som är med, det är mina kompisars också men med min adress osv. Biljetterna är bokade exakt den resan vi har kollat på också men vi har inte bestämt något exakt än... Blir någon att döda sen