Hitta diskussioner med liknande innehåll

Thai's plan från medeltiden

#13 2011-03-26, 01:17
marccusm
Ursprungligen postat av niclas123456


Det beror helt och hållet på beställaren hur många rader de vill anpassa till business/First class. De kan fylla hela A380in med economy class stolar om de vill. Sedan så har inte Thai airways beställt någon A380 och då de inte bygger en A380 på ett par timmar så lär de få sådanna runt 2015 om de väljer att beställa nu.

Förövrigt så kan en A380 utan problem landa på Arlanda. Med tanke på att käre Anotonov 225 landade där. Och då A380n landat på ett par mindre flygplatser också. Krävs väldigt lite för att landa men mer för att lyfta . Tippar dock på att de kommer köra på den nya Jumbon när den kommer ut samt Dreamlinern men inga orders är lagda ännu så blir att vänta och se.

Ett långdistans flyg går runt på att dem har mycket folk i business! Och då borde kolla upp din fakta lite innan du skriver på fb thai beställde 6 st A380 som kommer levereras 2012-2013. Och om du beställer en A380 nu så får du nog vänta till 2020 tills du får den då bara emirates har beställt 90 stycken.
#14 2011-03-26, 11:13
Ursprungligen postat av marccusm
Ett långdistans flyg går runt på att dem har mycket folk i business! Och då borde kolla upp din fakta lite innan du skriver på fb thai beställde 6 st A380 som kommer levereras 2012-2013. Och om du beställer en A380 nu så får du nog vänta till 2020 tills du får den då bara emirates har beställt 90 stycken.



Att du är så naiv Varför skulle ett långdistans flyg gå runt på att dom har mycket folk i business class?..

1.Busniness class tar upp mer yta = mindre personer
economy class tar inte upp lika stor yta då menar jag stolar benutrymme utbildad personal m.m. Därför kan de trycka in fler personer = samma slut summa som business class hamnar på.
#15 2011-03-26, 11:47
marccusm
Ursprungligen postat av niclas123456


Att du är så naiv Varför skulle ett långdistans flyg gå runt på att dom har mycket folk i business class?..

1.Busniness class tar upp mer yta = mindre personer
economy class tar inte upp lika stor yta då menar jag stolar benutrymme utbildad personal m.m. Därför kan de trycka in fler personer = samma slut summa som business class hamnar på.

Det känns som att det var du som börja va naiv men okej förlåt. Det där med att man kännar mer på att ha mer folk i business har du delvis rätt i men jag tror inte att något flyg bolag med A380 skulle vilja vara som ett charterbolag och bara stoppa in econ stolar. Och var hade du fått fram din information om att thai inte hade beställt någon A380??
#16 2011-03-26, 13:10
Ursprungligen postat av marccusm
Det känns som att det var du som börja va naiv men okej förlåt. Det där med att man kännar mer på att ha mer folk i business har du delvis rätt i men jag tror inte att något flyg bolag med A380 skulle vilja vara som ett charterbolag och bara stoppa in econ stolar. Och var hade du fått fram din information om att thai inte hade beställt någon A380??



http://www.businessweek.com/news/2010-11-24/thai-air-to-order-37-planes-...



Tror dock inte thai kommer beställa en A380 men vem vet.
Tror de kör på den nya jumbon när den kommer eller dreamlinern
#17 2011-03-26, 13:20
marccusm
Ursprungligen postat av niclas123456
http://www.businessweek.com/news/2010-11-24/thai-air-to-order-37-planes-to-replace-aging-fleet.html



Tror dock inte thai kommer beställa en A380 men vem vet.
Tror de kör på den nya jumbon när den kommer eller dreamlinern

Ordern är redan gjord sedan 05. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Airbus_A380_orders_and_deliveries Såg också i thai's tidning i business förra månaden att deras A380 skulle komma mellan 2012-2013 men A380 har ju haft väldigt många förseningar. Thai har väll inte beställt dreamlinern?
#18 2011-03-26, 13:40
15 år å moppe
Ursprungligen postat av nonamekalle
Nån nedläggning är det knappast fråga om. Tror inte att Thai flyger med sin största kärra på ARN för att de tycker det är kul eller för att de inte kan sätta in den på en annan rutt. OM det nu skulle vara så att lönsamheten är för dålig är det ju bara att börja flyga med en mindre kärra.
Svenskarna åker och hälsar på sina flickvänner oftare än du tror


Om man sätter in mindre maskin så är det ju färre som betalar. Hur ska man då kunna öka lönsamheten? Iofs drar en 777 mindre bränsle men för att få lönsamhet krävs stora volymer.
#19 2011-03-26, 13:46
Ursprungligen postat av marccusm
Ordern är redan gjord sedan 05. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Airbus_A380_orders_and_deliveries Såg också i thai's tidning i business förra månaden att deras A380 skulle komma mellan 2012-2013 men A380 har ju haft väldigt många förseningar. Thai har väll inte beställt dreamlinern?



haha där ser man. Vet ej vilka som beställt den. Men vet att den kommer vara jävligt bränslesnål och effektiv så tror nog det kommer ett par hundra beställningar .

Ganska kul där dock på wikipedia

Prince Al-Walid 2012 1

Prince Al-Waleed bin Talal (also spelled Waleed bin Talal) (Arabic: الوليد بن طلال بن عبد العزيز آلسعود‎; born 7 March 1955) is a member of the Saudi Royal Family. He is the nephew of the Saudi Arabian King Abdullah. An entrepreneur and international investor but without real political power within the House of Saud or in Saudi Arabia, he has amassed a fortune through investments in real estate and the stock market.
As of March 2011, his net worth is estimated at US$19.6 billion, according to Forbes, making him the 26th richest person in the world on their list published in March 2010.[2] He has been nicknamed by Time magazine as the Arabian Warren Buffett.[3]


Att killen har beställt en åt sig själv önska man hade dom pengarna hade inte varit fel att ha en A380 med sitt egna ansikte på sjärtfenan utanför sitt gigantiska palats med egen landningsbana