Hitta diskussioner med liknande innehåll

Engelsklärare - stora tråden

#253 2015-06-28, 05:16
Leke
Ursprungligen postat av swehardrocker
TEXT


Jag har själv aldrig gjort TEFL men har arbetat som engelskalärare i Kina. Nu vet jag ju inte hur de bedömer din lektionsplan men från en praktisk synvinkel håller jag med LittleDave i att det är lite för många moment inplanerade och du skulle förmodligen inte hinna allt. Dock är det ju alltid bättre att ha för mycket planerat än för lite
#254 2015-06-28, 12:59
Urandir
Problemet med att ha så många små steg är att du kommer ALLTID förlora någon minut varje gång du påbörjar ett nytt steg pga att du måste introducera/förklara. Hur lång är din lektion? Kinesernas '40' min, våra 60 min eller längre?

Hur gamla är eleverna? Med tanke på att det du lär ut oftast lärs ut i 8 års åldern här så antar jag att eleverna precis har börjat grundskolan?

Utöver det, du måste alltid prioritera elevernas tid över din egen, och såvitt jag ser har du planerat väldigt mycket worksheets och explanations men knappt någon tid för prat..
#255 2015-06-28, 15:35
swehardrocker
Tycker också den är alldelses för lång. Men i deras kurs så var the suggestions of a lesson plan också väldigt långa med många moments. Här har ni hur provet ser ut:
http://krillenec.imgur.com/all/

Här är en av anledningarna varför man inte har passerat där en lyder så här:
Not filling in all sections of the lesson plan template (including the top and timings, interaction etc)
http://krillenec.imgur.com/all/

Men ja jag håller med er om att min blir ganska lång och jag ska ta med det i framtiden om jag nu får jobb så att säga. Blir bara lite orolig nu att dom inte kommer låta mig passera men tror de måste vara en stor anledning till det.
#256 2015-06-29, 07:58
Ursprungligen postat av swehardrocker
Tycker också den är alldelses för lång. Men i deras kurs så var the suggestions of a lesson plan också väldigt långa med många moments. Här har ni hur provet ser ut:
http://krillenec.imgur.com/all/

Här är en av anledningarna varför man inte har passerat där en lyder så här:
Not filling in all sections of the lesson plan template (including the top and timings, interaction etc)
http://krillenec.imgur.com/all/

Men ja jag håller med er om att min blir ganska lång och jag ska ta med det i framtiden om jag nu får jobb så att säga. Blir bara lite orolig nu att dom inte kommer låta mig passera men tror de måste vara en stor anledning till det.


Jag är helt övertygad om att du kommer få godkänt, ingen fara!
#257 2015-06-30, 05:35
takeitchill
Ursprungligen postat av swehardrocker
Tycker också den är alldelses för lång. Men i deras kurs så var the suggestions of a lesson plan också väldigt långa med många moments. Här har ni hur provet ser ut:
http://krillenec.imgur.com/all/

Här är en av anledningarna varför man inte har passerat där en lyder så här:
Not filling in all sections of the lesson plan template (including the top and timings, interaction etc)
http://krillenec.imgur.com/all/

Men ja jag håller med er om att min blir ganska lång och jag ska ta med det i framtiden om jag nu får jobb så att säga. Blir bara lite orolig nu att dom inte kommer låta mig passera men tror de måste vara en stor anledning till det.


Det är på internet du gör det va? Och du betalar för det antar jag? Det kostar en del antar jag? Räkna med att du kommer bli godkänd och få ditt diploma. De är vinstdrivande och vill få så många som möjligt att få diplom.

Sedan måste man väl inte ha ett TEFL för att jobba i Kina? Du kan väl få jobb ändå? Däremot en kandidatexamen underlättar det väldigt mycket.
#258 2015-07-01, 11:35
swehardrocker
Ursprungligen postat av LittleDave
Jag är helt övertygad om att du kommer få godkänt, ingen fara!


Tack för all feedback. Gjorde en förändring och slut produktionen blev så här:
1. The students divided into small groups will walk around the classroom , looking at pictures of different sports and talk and ask questions about the pictures. "Do you know how to play this sport? Do you like it? Have you ever played it? etc. During the lesson, I will make a short spot feedback by asking some students what they have found out about others . This is not only to make the students being apart of the class but also to activate everyones English language by conversation.

2. The students will now use the knowledge about their friends by getting a worksheet called find someone who...? In this worksheet the students will get several questions that always start with ''find someone who'' and continue with a sport related questions, for example “find someone who has riden a horse”. Now the student must find someone in the class who has riden a horse and write his/her name. In this exercise the students will use present simple and the main goal is reviewing/revising their use of present simple.

3. Short feedback from the activity above with the goal to activate the students with their talking and thinking in English by going through the questions from the worksheet with the whole class.

4. Pre-teach vocabulary that are often used in sport and sport journalism that might seem hard for the students. The aim is to teach vocabulary that will be common during the lesson.

5. Students will now sit down with their textbooks and read as they listen to a conversation from CD. The text is about two people taking the bus to a football field where they talk about hobbies and sport. The conversation and text will introduce the students to present continuous and also help them practice the receptive skills reading and listening.

6. Elicit on the whiteboard the difference between these two tense: present simple and present continuous and how the -ing form is constructed in affirmative (subject+aux. verb 'be'+verb+ing), negative (subject+aux. verb 'be'+not+verb+ing) and interrogative (aux. verb 'be'+subject+verb+ing) sentence ,also in their meaning and pronunciation.

7. Worksheet activity that is in two parts. One reading comprehension with a text based around the conversation from the activity above and one gap filling exercise with questions from the text. To complete the worksheet the students will need to use both simple present and present continuous in the gap filling. For example Which sport does John play? The answer to this question is He plays football which is a simple present. Another example is What are John doing close to the goal? The answer to this question is He is shooting the ball which is a present continuous. This exercise is for practice and use their new knowledge of the difference between the two tense.

8. Feedback from the worksheet above. In this feedback we will take time by going through the questions and see if everyone in the class has understood the context of the task.

9. Group work with preperation for the game “That’s strange, they usually...”. Here each group shall write about one sport event where one from each group describs it as a sport commentary. The two others in the group will come up with the commentary “That’s strange, they usually…”.
For example “He’s heading the ball towards the net” and “That’s strange. He never tries to score himself” or “He always does that, but he rarely scores that way”.

10. Each group will now play “That’s strange, they usually…” In front of the class and show their sport event and commentaries by using simple present, present continuous and sport vocabulary that they learned earlier.

Fick detta svar:
Engage – This stage is fine. No corrections needed.



2. Study – The activity you are starting the study with encourages the use of the present perfect, “Find someone who has ridden a horse?” rather than the present simple. This is not advised as you want to keep the focus on the present simple and present continuous. You also need to bear in mind that as this is a lesson to contrast the two tenses the students would have already studied both in previous lessons. You would not contrast two tenses if you were introducing either of them for the first time.



3. For this lesson you need to choose one usage from each tense that you think will work well to demonstrate the differences (actions in progress and commentaries would work well with your sports theme). As the students have already studied both tenses they should be aware of these usages as well as the structures. You want to elicit this information from them at the start of the study rather than simply explaining it to them. Everything that you intend to elicit (example sentences, the two usages, structures) should be given in the lesson plan procedure and written on the board. Once this information has been elicited, the teacher should follow up with clarification of the differences and providing more examples to help with the explanation. After you have done this the students should complete worksheets/exercises that enable them to show they understand why one tense is used instead of another.



4. With regard to the sports vocabulary that you are introducing in this lesson, it would be better to use a vocabulary point the students are already familiar with otherwise you may have too much to cover in the lesson. In this case you can assume the student have already learned the necessary vocabulary and a quick review at the end of the study stage would be sufficient.
#259 2015-07-01, 14:06
Urandir
Det du skriver är okej antar jag (innehållet), men jag tror du jobbar med en nivå som är över din egen, där finns hur mycket spelling and grammar problem som helst. När jag tog TOEFL hade jag fått underkänt med din text :/

Gör det hela kortare, enklare och ordentligare. Matcha din egen nivå, om du gör det så blir det även lättare att genomföra och att lära ut.
#260 2015-07-02, 03:05
swehardrocker
Ursprungligen postat av Urandir
Det du skriver är okej antar jag (innehållet), men jag tror du jobbar med en nivå som är över din egen, där finns hur mycket spelling and grammar problem som helst. När jag tog TOEFL hade jag fått underkänt med din text :/

Gör det hela kortare, enklare och ordentligare. Matcha din egen nivå, om du gör det så blir det även lättare att genomföra och att lära ut.


Håller med dig helt. Ska tilläggas att jag jobbade sent in på natten för att få den bra och därmed blev det en urdålig rättstavning

Ursäkta om jag stör ännu en gång men så här ser min nya lesson plan ut:
The students divided into small groups will walk around the classroom , looking at pictures of different sports and talk and ask questions about the pictures. "Do you know how to play this sport? Do you like it? Have you ever played it? Etc. This is not only to make the students being apart of the class but also to activate everyones English language by conversation.-engage

Short feedback where I contionue with the sport theme and pictures by asking questions. What did you find out about your friends? How long have you played soccer? Etc.-engage

Elicit usage (By eliciting the words I play football and I am playing football), structure and sentences of simple present and present contionue tense on the board.-study 

Contionue by showing more examples on the board to demonstrate and explain the diffrences between the two tense. For exampel...-study

Students will now listen to a conversation on CD about two people taking the bus to a football field, where they use a lot of present simple and present contionus by talking about sports.-study

Worksheet exercise that consist of two parts, reading comprehnsion and gaps filling. In reading comprehnsion the students has to read a text based around the conversation from above while in gaps filling the students will get questions that can only be answered in simple present or present contionus. For exampel Which sport does John play? The answer to this question is He plays football which is a simple present. Another example is What are John doing close to the goal? The answer to this question is He is shooting the ball.-study

Feedback from the worksheet above. In this feedback we will take time by going through the questions and see if everyone in the class has understood the context of the task.-study     

Quick review of sport vocabulary from previous lessons.-study

Group work (4 groups with 3 in each group) that its a preparation for the activity “That’s strange, they usually...”. Here each group shall write about one sport event where one from each group describs it as a sport commentary abd the two other saying how usual or unusal those things are. For this activity the student will only use usages of present simple and present contionue that have been taught in the activities above.-activate

Each group will now play “ThatÂ’s strange, they usually…” In front of the class and show their sport event and commentaries by using the contrast of present simple and present contionus tense.-activate      

Försöker iallafall nu hålla en starkare röd tråd och mer nedtonat samtidigt som man ska beskriva så att en vikarie ska förstå. Märkte nu också flera grammatiska fel jag har Har inte hunnit göra rättstavning än.     
#261 2015-07-02, 19:31
Urandir
Ursprungligen postat av swehardrocker
Håller med dig helt. Ska tilläggas att jag jobbade sent in på natten för att få den bra och därmed blev det en urdålig rättstavning

Ursäkta om jag stör ännu en gång men så här ser min nya lesson plan ut:
The students divided into small groups will walk around the classroom , looking at pictures of different sports and talk and ask questions about the pictures. "Do you know how to play this sport? Do you like it? Have you ever played it? Etc. This is not only to make the students being apart of the class but also to activate everyones English language by conversation.-engage


Här har du t.ex. ett exempel på vad du gör fel, du introducerar fel tense redan i början. Utöver det säger vi oftast "take part in class (activities)", conversing, everyone's (två väldigt lätta misstag, finns fler men det drygaste är nog att din engelska känns väldigt forced, not natural)


Short feedback where I contionue with the sport theme and pictures by asking questions. What did you find out about your friends? How long have you played soccer? Etc.-engage


Även här är det fel tense.


Elicit usage (By eliciting the words I play football and I am playing football), structure and sentences of simple present and present contionue tense on the board.-study 


Det minsta du kan göra att att engagera dig, vad fan är contionue?


Contionue by showing more examples on the board to demonstrate and explain the diffrences between the two tense. For exampel...-study


Samma som ovan.



Students will now listen to a conversation on CD about two people taking the bus to a football field, where they use a lot of present simple and present contionus by talking about sports.-study


Visst, listening är även viktigt, men engagera dig.


Worksheet exercise that consist of two parts, reading comprehnsion and gaps filling. In reading comprehnsion the students has to read a text based around the conversation from above while in gaps filling the students will get questions that can only be answered in simple present or present contionus. For exampel Which sport does John play? The answer to this question is He plays football which is a simple present. Another example is What are John doing close to the goal? The answer to this question is He is shooting the ball.-study


stavning, grammatik, stavning, grammatik... kan du hitta dina egna misstag?


Feedback from the worksheet above. In this feedback we will take time by going through the questions and see if everyone in the class has understood the context of the task.-study

Hur går du igenom frågorna?      

Quick review of sport vocabulary from previous lessons.-study


Reviews som handlar om gamla klasser har man i början av lektionen, det gör det lättare för eleverna att använda orden under klassens gång.

Group work (4 groups with 3 in each group) that its a preparation for the activity “That’s strange, they usually...”. Here each group shall write about one sport event where one from each group describs it as a sport commentary abd the two other saying how usual or unusal those things are. For this activity the student will only use usages of present simple and present contionue that have been taught in the activities above.-activate


Det är en bra idé, men hur använder dom present continuous tense? "That's strange, they usually playing football"? Märks att du blir tröttare och tröttare. Sjukt mycket fel.

Each group will now play “ThatÂ’s strange, they usually…” In front of the class and show their sport event and commentaries by using the contrast of present simple and present contionus tense.-activate      


Samma som ovan.

Försöker iallafall nu hålla en starkare röd tråd och mer nedtonat samtidigt som man ska beskriva så att en vikarie ska förstå. Märkte nu också flera grammatiska fel jag har Har inte hunnit göra rättstavning än.     [/QUOTE]

1. Det spelar ingen roll om det du skriver är till någon annan eller till dig själv, om du fortsätter skriva så här läskig engelska så kommer du aldrig att lära dig något själv. Om du ska lära ut engelska till andra är det minsta du kan göra att engagera dig nog när du skriver din lesson plan, som för övrigt är det viktigaste som finns för "nya" lärare.

2. Din klass är inte organiserad. Det du kallar för en röd tråd hittar jag inte, även om klassen på vissa ställen är bättre än din förra.

3. Spelling, grammar, punctuation. Som du säkert vet är ett viktigt moment i TEFL kursen att lyssna, läsa och analysera din elev när han/hon pratar/skriver, kan du hitta dina egna misstag utan att använda någon spellcheck?

Det jag skriver är inte för att vara taskig, när jag tog kursen var grammatiken svår för mig också, så du måste satsa fullt ut på att förstå skillnaden mellan olika tenses, t.ex. present simple och present perfect.

Om jag hade varit i din sits hade min klass "ungefär" sett ut såhär:

1. Introduction/Warm up

Introduce yourself and have your students introduce themselves as well, start by asking daily questions such as "How are you?", "What do you like to do?", "What are you doing now?". After chatting for a while, play a simple game or hold an activity. (game/activity will depend on the age of the students)

2. Introduce today's topic (or review, depends on content, if you choose to review just change the order of the topics)
Clearly but briefly explain the difference between 'present simple' and 'present continuous' tense, write a few easy examples (questions and answers) on the whiteboard/blackboard related to the questions you asked during your introduction/warm up. Hopefully this will create a kind of 'aha' sensation in the classroom. After you have ensured that the students understand your content, move on to step three.

3. Activate your students
Individually or in groups, ask your students to make new sentences related to their hobbies/real life using present simple and present continuous tense. If they do it individually, tell them to write X sentences. If you assign them into groups, tell them to ask their partners about their hobbies (once again using the sample questions from before, you should however clarify that it is okay to ask different questions as well, this stimulates the higher level students but still allows the lower level ones to go through the task with ease). Don't set a fixed time for this step, instead move on to the next step when your hear that their discussions are fading. Note: Be clear about the fact that they have to use both tenses.

4. Present the results
Start by presenting your own hobbies in front of the class, after that you can tell the students go change places with you one by one. Tell them to introduce their friend's/partner's hobby. Listen carefully to the students, write down names/mistakes but don't interrupt them while they are talking. Bonus points if they include a short introduction about the person as well. (name, age, etc)

5. Rough overview and error correction.
By using the students' own mistakes, explain to them why their answers were wrong (no need for name calling, the exception would be if the majority of them got it wrong but that's unlikely). Again, make sure that you use the whiteboard/blackboard because most Chinese learners are used to the blackboard being used in class (visual learners).

6. Play a short game with the help of flashcards.
You should have two sets of flashcards, one for each tense. After you divide the students into groups (if there are too many), write down their names (team names) on the whiteboard/blackboard, show them a flashcard. The person/team who answers the quickest (with a full sentence) earns a point. You can mix it up by asking the student a question as well.

7. Assign homework
Give the students some worksheets to practice with at home. Include some optional difficult tasks for higher level students.

7. Byebye~
Self-explanatory.

Some golden rules most teachers use while teaching in China (unfortunately) is repetition and reviewing. Most of the Chinese students haven't had the opportunity to think for themselves while growing up, in order to make it easier for them you have to adapt to the Chinese educational system which mainly focuses on repetition and memorizing vocabulary/passages etc. A bad habit many Chinese students have is that they learn something very quickly but forget it even quicker, so make sure that you review.

Trött som fan efter att ha varit ute i Hebei och lekt med fattiga småbarn, men hoppas du förstår vad jag menar och att du kan lära dig något. Det jag skrev innan var som sagt inte menat att låta så jävla negativt, men eftersom att jag träffar många lärare som bara stannar ett kort tag och lämnar eleverna utan en lärare så orkar jag inte med oseriösa utlänningar här som känner att det är 'hippt' att komma till Kina, gå en TEFL kurs, lära ut engelska under dagen och springa till Wudaokou/Sanlitun varje kväll för att sedan åka hem innan kursen är avslutad.
#262 2015-07-02, 19:48
swehardrocker
Här har du t.ex. ett exempel på vad du gör fel, du introducerar fel tense redan i början. Utöver det säger vi oftast "take part in class (activities)", conversing, everyone's (två väldigt lätta misstag, finns fler men det drygaste är nog att din engelska känns väldigt forced, not natural)



Även här är det fel tense.



Det minsta du kan göra att att engagera dig, vad fan är contionue?



Samma som ovan.




Visst, listening är även viktigt, men engagera dig.



stavning, grammatik, stavning, grammatik... kan du hitta dina egna misstag?


Hur går du igenom frågorna?      



Reviews som handlar om gamla klasser har man i början av lektionen, det gör det lättare för eleverna att använda orden under klassens gång.



Det är en bra idé, men hur använder dom present continuous tense? "That's strange, they usually playing football"? Märks att du blir tröttare och tröttare. Sjukt mycket fel.



Samma som ovan.

Försöker iallafall nu hålla en starkare röd tråd och mer nedtonat samtidigt som man ska beskriva så att en vikarie ska förstå. Märkte nu också flera grammatiska fel jag har Har inte hunnit göra rättstavning än.     


1. Det spelar ingen roll om det du skriver är till någon annan eller till dig själv, om du fortsätter skriva så här läskig engelska så kommer du aldrig att lära dig något själv. Om du ska lära ut engelska till andra är det minsta du kan göra att engagera dig nog när du skriver din lesson plan, som för övrigt är det viktigaste som finns för "nya" lärare.

2. Din klass är inte organiserad. Det du kallar för en röd tråd hittar jag inte, även om klassen på vissa ställen är bättre än din förra.

3. Spelling, grammar, punctuation. Som du säkert vet är ett viktigt moment i TEFL kursen att lyssna, läsa och analysera din elev när han/hon pratar/skriver, kan du hitta dina egna misstag utan att använda någon spellcheck?

Det jag skriver är inte för att vara taskig, när jag tog kursen var grammatiken svår för mig också, så du måste satsa fullt ut på att förstå skillnaden mellan olika tenses, t.ex. present simple och present perfect.

Om jag hade varit i din sits hade min klass "ungefär" sett ut såhär:

1. Introduction/Warm up

Introduce yourself and have your students introduce themselves as well, start by asking daily questions such as "How are you?", "What do you like to do?", "What are you doing now?". After chatting for a while, play a simple game or hold an activity. (game/activity will depend on the age of the students)

2. Introduce today's topic (or review, depends on content, if you choose to review just change the order of the topics)
Clearly but briefly explain the difference between 'present simple' and 'present continuous' tense, write a few easy examples (questions and answers) on the whiteboard/blackboard related to the questions you asked during your introduction/warm up. Hopefully this will create a kind of 'aha' sensation in the classroom. After you have ensured that the students understand your content, move on to step three.

3. Activate your students
Individually or in groups, ask your students to make new sentences related to their hobbies/real life using present simple and present continuous tense. If they do it individually, tell them to write X sentences. If you assign them into groups, tell them to ask their partners about their hobbies (once again using the sample questions from before, you should however clarify that it is okay to ask different questions as well, this stimulates the higher level students but still allows the lower level ones to go through the task with ease). Don't set a fixed time for this step, instead move on to the next step when your hear that their discussions are fading. Note: Be clear about the fact that they have to use both tenses.

4. Present the results
Start by presenting your own hobbies in front of the class, after that you can tell the students go change places with you one by one. Tell them to introduce their friend's/partner's hobby. Listen carefully to the students, write down names/mistakes but don't interrupt them while they are talking. Bonus points if they include a short introduction about the person as well. (name, age, etc)

5. Rough overview and error correction.
By using the students' own mistakes, explain to them why their answers were wrong (no need for name calling, the exception would be if the majority of them got it wrong but that's unlikely). Again, make sure that you use the whiteboard/blackboard because most Chinese learners are used to the blackboard being used in class (visual learners).

6. Play a short game with the help of flashcards.
You should have two sets of flashcards, one for each tense. After you divide the students into groups (if there are too many), write down their names (team names) on the whiteboard/blackboard, show them a flashcard. The person/team who answers the quickest (with a full sentence) earns a point. You can mix it up by asking the student a question as well.

7. Assign homework
Give the students some worksheets to practice with at home. Include some optional difficult tasks for higher level students.

7. Byebye~
Self-explanatory.

Some golden rules most teachers use while teaching in China (unfortunately) is repetition and reviewing. Most of the Chinese students haven't had the opportunity to think for themselves while growing up, in order to make it easier for them you have to adapt to the Chinese educational system which mainly focuses on repetition and memorizing vocabulary/passages etc. A bad habit many Chinese students have is that they learn something very quickly but forget it even quicker, so make sure that you review.

Trött som fan efter att ha varit ute i Hebei och lekt med fattiga småbarn, men hoppas du förstår vad jag menar och att du kan lära dig något. Det jag skrev innan var som sagt inte menat att låta så jävla negativt, men eftersom att jag träffar många lärare som bara stannar ett kort tag och lämnar eleverna utan en lärare så orkar jag inte med oseriösa utlänningar här som känner att det är 'hippt' att komma till Kina, gå en TEFL kurs, lära ut engelska under dagen och springa till Wudaokou/Sanlitun varje kväll för att sedan åka hem innan kursen är avslutad. [/QUOTE]

Tack för all feedback . Att jag skulle vara oseriös är nog det minsta. Jobbar för tillfället som timvikarie och älskar det. Planerar på att studera till lärare (Har inte riktigt bestämt mig än för förskollärare eller grundskolelärare). Jävligt sorgligt med dessa lärare, man är ju där trots allt för barnens skull. Sen ska tilläggas att min engelska inte är den bästa och måste uppdateras talar bättre än jag skriver mm.
#263 2015-07-02, 20:31
Urandir
Ursprungligen postat av swehardrocker
text


Lycka till! Skriv om det är något mer du undrar om. Tänk på att om du nu ska bli lärare (inom engelska) så funkar det inte att säga "Jag pratar bättre än vad jag skriver", det är något du får jobba på.
#264 2015-07-02, 20:48
swehardrocker
Ursprungligen postat av Urandir
Lycka till! Skriv om det är något mer du undrar om. Tänk på att om du nu ska bli lärare (inom engelska) så funkar det inte att säga "Jag pratar bättre än vad jag skriver", det är något du får jobba på.


Självklart ska man kunna stava också. Är bara lite seg när det kommer till att fatta sammanhang
Får se om jag blir engelska lärare i framtiden (När jag har valt program på HK/Universitet) men tror inte det. Ska dock bli väldigt intressant och lärorikt att få jobba i ett annat land och se hur deras utbildnings system ser ut. Vad jag har hört så är det väldigt vanligt att man sätter större press på barnen redan från tidig ålder i Asien och att skolsystemet är mer strikt och inte mycket självtänkande mm som i Sverige.