Ursprungligen postat av Cliffak
Nu ska ju SAS börja köra codeshare med Singapore Airlines, så vi kan ju hoppas på ett par rutter till och lite fler stora flygplan på ARN.
Alltid något
,,,men det är Nordostasien jag skulle vilja se ARN satsa mest på, mycket stor businesspotential. Ligger iofs bra till för Nordamerika också.
Ursprungligen postat av luckylucaz
För vilken typ av trafik? Nordamerika till Östeuropa/Mellanöstern/Indien? Eventuellt också Amerikas östkust till Sydostasien? För trafik mellan Nordamerika och Europa tycker jag inte ARN och OSL är så praktiska. Tycker Reykjavik ligger bättre till (vilket Icelandair utnyttjar).
All typ av trafik utom Afrika ungefär. Visst ligger Reykjavik bättre till just för Nordamerika, men dels är det ju inte SAS-territorium, dels ligger det sämre till för andra världsdelar.
Anyway...hur gick det nu med QR? Enligt den här artikeln var det väl lite si och så med substansen;
http://www.reuters.com/article/2012/01/10/uk-sas-idUSLNE80904520120110
Dementerande alltså, inte "inga kommentarer" som man hade kunnat tyda som ett ja.
Fast rätt kul att se börsens extremt positiva inställning till ett övertagande av SAS från Qatars sida, kanske ger SAS-ledningen något att fundera på framöver.