Lazada.com och leveranser i Filippinerna.
Det går tydligen inte så lätt att beställa varor från Lazada.com om betalningsuppdraget givits till instans utanför Filippinerna.
Efter flere email med Lazada så kan man sammanfattningsvis föra fram följande, här en del av sista emailet som jag skickade till en Mrs Norma lite högre upp i Lazadahierarkin;
a) First i tried to pay with paypal but I was informed by Paypal that my
paypal-account doesnt accept delivery-adresses in Philippines.
b) Second i paid with my bankcard - and i got the confrmation that the order
was succesful and had - after checking - the amount reserved from my account (but next day Lazada disconfirmed the confirmation)
c) Third I tried a new order with "Cash On Delivery" - and got announcenment "Lazada doesnt
delivery to this area" (the delivery adress is, as a fact, in Your system as a valid adress - "Tandag city")
Intressanta var att jag ringde även deras telefonsupport och därifrån fick jag infon att man inte levererar Tv,n till detta distrikt!!
Det å andra sidan förnekar Mrs Norma helt och hållet via email; "We deliver televisions to Tandag" .
Jag beställer själv hem en hel del via ebay och har varje gång funkat otroligt bra ,men det kan vara att när delivery adress och billing adress inte är i samma land som det strular sig.
Jag skall kontakta min bank i.a.f. på måndag och kolla om det var deras "automatspärr vid misstänkt scam" som trädde i kraft. Har Filippinerna hamnat ner i Nigeriaklassen