Hitta diskussioner med liknande innehåll

hur ofta går ett plan från Arlanda till Bangkok?

#13 2014-11-08, 23:51
Zugabe
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Vad i listan är det som inte stämmer? Det skulle ju kunna tänkas vara så att tiderna är angivna i GMT om det är tiderna du syftar på..?


Jahajajaaa ... det låter som en riktigt klok förklaring. 👍
Inte undra på att jag inte kom på det av egen kraft.

På tal om flygrädsla ... det absolut sämsta man kan göra är att dricka alkohol. Man bokstavligen förpestar resan för andra och sig själv. Ni svenskar är riktigt otrevliga när ni dricker. En av anledningarna varför jag inte trängs bak i planet i 🐵klassen.
#14 2014-11-09, 02:26
AlexxxZ
Ursprungligen postat av Zugabe

På tal om flygrädsla ... det absolut sämsta man kan göra är att dricka alkohol. Man bokstavligen förpestar resan för andra och sig själv. Ni svenskar är riktigt otrevliga när ni dricker. En av anledningarna varför jag inte trängs bak i planet i 🐵klassen.



Hur menar du nu? Först säger du att om man är flygrädd ska man inte dricka alkohol, och sen beskyller du "oss svenskar" för att vara otrevliga när vi dricker? Vem är det som inte ska dricka egentligen?
#15 2014-11-09, 03:25
Zugabe
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Hur menar du nu? Först säger du att om man är flygrädd ska man inte dricka alkohol, och sen beskyller du "oss svenskar" för att vara otrevliga när vi dricker? Vem är det som inte ska dricka egentligen?


Det där är ganska standard och de känns lätt igen genom att de redan innan de kommit på planet försöker underhålla hela flygplatsen. Ett halvt dygn senare när de efter omkring fem timmars torka kommit in i den första fasen av abstinens är de inte fullt lika glada längre.

Med tanke på att själva flygningen är två timmar längre än en vanlig arbetsdag har man sin fulla rätt att tycka att det där med flyget är lite jobbigt. Ta med en god bok, ha jävligt sköna kläder och skor. Ombord blir man rätt ok ompysslad av kabinpersonalen och man kan se på hur mycket bra film som helst, eller lyssna på massvis med musik. Eller sova.

För det mesta känns det som att åka tåg i Sverige (i tågurspårningens Thailand skakar tågen värre än bergochdalbanan på Gröna Lund). Nån gång kan det skaka till en liten aning, men av flygandets ca 10 timmar brukar de mesta vara hur lugnt som helst, med undantag av något svensk fyllo som har fått för sig att han (ja 🐽 är alltid en han) har som sitt livs stora uppgift att underhålla hela mänskligheten.
#16 2014-11-09, 03:39
AlexxxZ
Ursprungligen postat av Zugabe
Det där är ganska standard och de känns lätt igen genom att de redan innan de kommit på planet försöker underhålla hela flygplatsen. Ett halvt dygn senare när de efter omkring fem timmars torka kommit in i den första fasen av abstinens är de inte fullt lika glada längre.

Med tanke på att själva flygningen är två timmar längre än en vanlig arbetsdag har man sin fulla rätt att tycka att det där med flyget är lite jobbigt. Ta med en god bok, ha jävligt sköna kläder och skor. Ombord blir man rätt ok ompysslad av kabinpersonalen och man kan se på hur mycket bra film som helst, eller lyssna på massvis med musik. Eller sova.

För det mesta känns det som att åka tåg i Sverige (i tågurspårningens Thailand skakar tågen värre än bergochdalbanan på Gröna Lund). Nån gång kan det skaka till en liten aning, men av flygandets ca 10 timmar brukar de mesta vara hur lugnt som helst, med undantag av något svensk fyllo som har fått för sig att han (ja 🐽 är alltid en han) har som sitt livs stora uppgift att underhålla mänskligheten.


Du måste ha haft otur, jag känner inte alls igen det där
Det enda jag stör mig på är föräldrar som tar med sig sina småbarn som mer eller mindre konstant skriker. Något som föräldrarna borde kunnat förutse, och vidta lämpliga åtgärder, såsom att lämna barnen i Sverige, eller att boka en kortare resa, av respekt för sina medresenärer.
#17 2014-11-09, 04:18
Zugabe
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Du måste ha haft otur, jag känner inte alls igen det där.


Otur och otur ... de sitter bak i planet och jag sitter längst fram. Men det räcker med att tvingas se dessa olyckskorpar när de kliver på flygplanet och tror att jag klivit på planet långt före dem för att svara på deras fråga (på mödosam engelska) om vad jag heter när de går förbi min plats där jag sitter med ett glas champagne i hand.
#18 2014-11-10, 04:12
christery
Ursprungligen postat av Zugabe
Den där listan stämmer ju inte.

En sak till som inte stämmer är tiderna i mitt tidigare inlägg, 13.30 vintertid och 14.30 sommartid ska det naturligtvis vara.


Jag tror mer på den listan... Men tiderna måste du ju räkna om. nu är det tex 4:11 i Sverige men lunchtid i kambodja. Så jag skall ut och leta nåt ätbart.
#19 2014-11-10, 22:14
Zugabe
Ursprungligen postat av christery
Jag tror mer på den listan... Men tiderna måste du ju räkna om. nu är det tex 4:11 i Sverige men lunchtid i kambodja. Så jag skall ut och leta nåt ätbart.


Heheheee ... korrekt tid står faktiskt på biljetten.

För övrigt saknar jag de gamla planen. Apklassan längst bak var faktiskt jävligt sköna platser. ✈
#20 2014-11-11, 02:35
christery
Ursprungligen postat av Zugabe
Heheheee ... korrekt tid står faktiskt på biljetten.

För övrigt saknar jag de gamla planen. Apklassan längst bak var faktiskt jävligt sköna platser. ✈


Flög ner med dreamlinern, så norwegian kan ju åxå vara ett alternativ för TS. Billigare än Thai i alla fall.

Aldrig tänkt på att boka dyrare stol för dom pengarna, då slösar jag dom [pengarna] hellre på plats i Thailand.

Men är man flygrädd kanske det är bättre... jag har ingen aning om det. Trivs med 15 skrikande ungar och lite udda personer som kanske har en historia eller två om resor eller platser att berätta på vägen ner.
#21 2014-11-11, 21:05
Zugabe
Ursprungligen postat av christery
Flög ner med dreamlinern, så norwegian kan ju åxå vara ett alternativ för TS. Billigare än Thai i alla fall.

Aldrig tänkt på att boka dyrare stol för dom pengarna, då slösar jag dom [pengarna] hellre på plats i Thailand.

Men är man flygrädd kanske det är bättre... jag har ingen aning om det. Trivs med 15 skrikande ungar och lite udda personer som kanske har en historia eller två om resor eller platser att berätta på vägen ner.


Skulle jag vara minsta flygrädd skulle jag definitivt betala en slant extra för att sitta lite bättre och lugnare. Idag väljer jag Premium/Business för jag gjorde det "av misstag" för några år sedan (hela planet var fullbokad utom en plats i Business Class). Sedan har det bara fortsatt eftersom jag verkligen tycker det är värt priset. Men trots det längtar jag tillbaka till de ruffiga stolarna i de gamla planen, allra längst bak i apklassen, det var något speciellt med att sitta där. (Lite som känsla att sitta i en gammal VW-bubbla.)
#22 2014-11-11, 21:31
Ursprungligen postat av christery


Flög ner med dreamlinern, så norwegian kan ju åxå vara ett alternativ för TS. Billigare än Thai i alla fall.

Aldrig tänkt på att boka dyrare stol för dom pengarna, då slösar jag dom [pengarna] hellre på plats i Thailand.

Men är man flygrädd kanske det är bättre... jag har ingen aning om det. Trivs med 15 skrikande ungar och lite udda personer som kanske har en historia eller två om resor eller platser att berätta på vägen ner.

Flög dreamlinern med Qatars säteskonfiguration i somras. Nu hade jag flaxen (=skickligheten) att fixa emergency exit på alla 4 delturer. Frågan; Är det skillnad på Qatars konfiguration å norskarnas? Får en känsla av att norskarna dragit in några extrarader i burken. Nån som vet?
#23 2014-11-11, 22:23
DieTrolle
Ursprungligen postat av Hapoel
Flög dreamlinern med Qatars säteskonfiguration i somras. Nu hade jag flaxen (=skickligheten) att fixa emergency exit på alla 4 delturer. Frågan; Är det skillnad på Qatars konfiguration å norskarnas? Får en känsla av att norskarna dragit in några extrarader i burken. Nån som vet?

Du kan jämföra här
http://www.seatguru.com/airlines/Qatar_Airways/Qatar_Airways_Boeing_787-8.php
http://www.seatguru.com/airlines/Norwegian_Air_Shuttle/Norwegian_Air_Shu...
#24 2014-11-11, 23:16
christery
Ursprungligen postat av Hapoel
Flög dreamlinern med Qatars säteskonfiguration i somras. Nu hade jag flaxen (=skickligheten) att fixa emergency exit på alla 4 delturer. Frågan; Är det skillnad på Qatars konfiguration å norskarnas? Får en känsla av att norskarna dragit in några extrarader i burken. Nån som vet?


Svar fick du ju i #23 men varför nödutgångarna...

Jag testade dom en gång (stolarna, inte utgångarna) och upptäckte att stolen inte gick att fälla ner.

Visst lite mer plats, men jag är inte så förbaskat lång så jag såg inte nån fördel med det. Tja, airbagen på mig verkar ha löst ut så jag är väl snart lika lång åt alla håll.

Vet inte om det är samma nuförtiden, då jag bara gjorde den sätesbokningen en gång (vid nödutgången). Men jag satt ju nu nästan längst fram i apklassen. Finns fördelar med att boka i april och flyga i september - då får jag i alla fall välja plats.

2D eller 4D är vad jag har bokat hela vägen (tja förutom på busshelvetet till siam reap)
Lagom långt fram, men inte nån fönsterplats heller. Varför man nu vill ha en sån kan jag inte fatta.

Men om nu TS är flygrädd... ta en cykeltur.. http://www.utsidan.se/cldoc/pa-cykel-till-thailand.htm

Ingenting är omöjligt, men vissa saker tar lite längre tid.