Hitta diskussioner med liknande innehåll

Vilket flygbolag till NYC?

#13 2015-01-05, 21:39
Swedeheart
Icelandair alla gånger. Bästa rutten till USA.
#14 2015-01-08, 14:14
chronomaster
Tack för alla tips. Är rätt flexibel med datum etc. Norwegian låter ju faktiskt helt ok förutom det med trånga säten då. Uppdaterat underhållningssystem är ju verkligen ett plus. Vad innebär det? Har man tv i ryggstödet?

Det där med kabintryck på norwegian lät intressant! Var kan man läsa mer om det?

Just det, kom på en sak till. Är det nått flygplan som har bättre luft / är svalare? Finns inget värre än plan där ACn strular och det är lite småvarmt enligt mig.
#15 2015-01-08, 23:26
semiproffs
Var inte Uniteds flight SAS fram till nyligen? Om inte annat så tror jag det är SAS man flyger med men "operated by United" typ. Tror det var operated by Delta när jag flög för några år sen...

Jag brukar alltid ta SAS flighten. Den har bra tider, det är skönt att slippa mellanlandningar och det är värt att få nästan en hel dag extra när man är framme.Sedan att SAS plan suger å underhållningen är gammal kan man ha överseende med med tanke på att biljetterna brukar gå att få billigt... Och man kan ju alltid ta med egen underhållning på iPad eller liknande.
Tycker inte det spelar så stor roll vilken flygplats man flyger till/från eftersom terminalerna man hamnar på är sjukt tråkiga.
#16 2015-01-09, 07:19
chronomaster
Låter som att norwegian är att föredra för mig framför SAS om de nu har fräschare plan och bättre underhållning. I och med att det jag ogillar är längden på lååånga flygningar så känns det skönt om planet är bättre och har mer underhållning att erbjuda. Däremot undrar jag om norwegians säten är mindre än SAS, är de sjukt små eller funkar det?

Hur är det med typ lufthansa eller icelandair som nån nämnde? Åker de också dit utan mellanlandningar till rimliga priser ibland?
#17 2015-01-09, 07:42
jongari
Ursprungligen postat av Swedeheart
Icelandair alla gånger. Bästa rutten till USA.


Kan bara hålla med att Icelandair är att föredra.
De gånger jag har åkt till USA så brukar jag välja Icelandair i första hand och passar inte deras avgångar så blir det Norweigan.

Har aldrig åkt med SAS så de kan jag inte uttala mig om.
#18 2015-01-09, 08:19
chronomaster
En fråga till, om man hittar business class till rimligt pris, är det värt? Kollar lite nu och hittar iaf norwegian till 8 lax.
#19 2015-01-09, 23:58
biffkrall
Flög med United tur och retur till Newark i September/Oktober. De använder 757 på den sträckan. Kändes lite konstigt att åka ett litet plan på så lång sträcka.

Stolarna var helt okej (satt i ekonomi), blir möjligen trångt ifall man hamnar bredvid någon större person och man själv är bredaxlad. Hade det problemet dit men inte hem.

Bra underhållning med mycket olika filmer, serier och spel.
Schysst mat och bra service.
#20 2015-01-10, 01:47
Ursprungligen postat av D3an
Nej det behöver man inte om man flyger intercontinental.

20kg bagage plus handbagage, 100:- extra per kilo och leg.
på en route LGW-LAX blir man serverad 3ggr och kaffe te emellan.


Köper du en vanlig ekonmibiljett (LowFare) får du betala till för mat bagage och platsreservation. köper du till det i förväg eller köper LowFare+ (eller högre klass) behöver du så klart inte det
#21 2015-01-12, 16:08
Om du ska direkt till NY så SAS alla dagar i veckan. Landar runt 13:30 lokal tid så man har en hel halvdag när man landar och hem ca kl. 17 lokal tid (om du åker tillbaka till ARN).

Icelandair brukar jag endast välja om jag ska någon annanstans i USA där SAS ej flyger själva, för att slippa mellanladning, annars är Icelandair 2:a handsvalet.
#22 2015-01-12, 16:29
Ursprungligen postat av chronomaster
En fråga till, om man hittar business class till rimligt pris, är det värt? Kollar lite nu och hittar iaf norwegian till 8 lax.


Det får väl var och en avgöra, vad kostar en LowFare Plus på samma resa? Är det inte ungefär dubbla priset för Premium (som inte är Business Class). Själv skulle jag inte betala 4000 extra för lite mer plats. Lounge ingår väl också där det finns, det kanske kan locka men är väl knappast värt det ändå?
#23 2015-01-14, 12:37
Der.Schizoid
Är på väg att beställa biljett från Stockholm till New York och har några funderingar..

Billigast just nu är British Airways, är det bra plan och sånt att flyga med? Ingår mat och en incheckad väska på economic biljett? Eller har de börjat göra som lågprisbolagen där man betalar extra för varenda liten detalj? Funderar också på om det inte är så att de flyger sträckan ARN-Heathrow och United kör Heathrow-JFK? Är det knepigt att byta plan på Heathrow?

För en femhundring till så kan man åka direkt till JFK med Norwegian men jag är lite skrämd av vad som skrivs om Norwegian så är det bättre att strunta i dom? Eller är det ett kap att spara ett par timmars restid med dom?

Icelandair kostar dubbelt så mycket än t ex British Airways just nu? Är inte Icelandair ett lågprisbolag? Och är det bättre att boka på t ex Kayak, Destination osv än direkt av flygbolagen? Eller är det tvärtom?
#24 2015-01-14, 22:06
Ursprungligen postat av Der.Schizoid

Billigast just nu är British Airways, är det bra plan och sånt att flyga med? Ingår mat och en incheckad väska på economic biljett? Eller har de börjat göra som lågprisbolagen där man betalar extra för varenda liten detalj? Funderar också på om det inte är så att de flyger sträckan ARN-Heathrow och United kör Heathrow-JFK? Är det knepigt att byta plan på Heathrow?


Jag har åkt BA en mängd gånger ARN-Heathrow-JFK i alla klasser: ekonomi, ekonomi+, business och First. Spelar inte så stor roll egentligen då det inte är en überlång tripp.

BA är bra och det ingår bagage och mat i biljettpriset. Det är Boeing 777 eller Boeing 747 från LHR. De flesta flighterna är BA hela vägen och smidigt byte på Terminal 5. Se till att bli medlem på deras Executive Club så att du får miles samt ökad chans för uppgradering.