Hitta diskussioner med liknande innehåll

Varning för Hotell Stinsen i Hallsberg

#1 2015-02-22, 16:08
andzze
Varning för Hotell Stinsen i Hallsberg

Chefen där verkar helt otroligt dålig.

Jag glömde min telefonladdare på rummet. Åkte vidare på en tjänsteresa efteråt och när jag ringer dem så vägrar de skicka laddaren om jag inte först skickar ett frankerat kuvert. Jag sade att jag verkligen behövde min laddare och jag betalar efteråt, bara de skickar den nu så jag slipper köpa en ny. De vägrade och hänvisade skrämt till ”att så har chefen bestämt” och ”jag skulle verkligen vilja, men jag får inte”. Jag säger igen att jag garanterar att jag betalar, men nej dåÂ…
När jag kommit hem så skickar jag ett brev med 2 frimärken i returporto.Laddaren vägde endast25g

Ett sämret kundomhändertagande får man leta efter.

Fy för dumsnålhet och fy för Hotell Stinsen i Hallsberg!
#2 2015-02-22, 16:11
Ursprungligen postat av andzze
Varning för Hotell Stinsen i Hallsberg

Chefen där verkar helt otroligt dålig.

Jag glömde min telefonladdare på rummet. Åkte vidare på en tjänsteresa efteråt och när jag ringer dem så vägrar de skicka laddaren om jag inte först skickar ett frankerat kuvert. Jag sade att jag verkligen behövde min laddare och jag betalar efteråt, bara de skickar den nu så jag slipper köpa en ny. De vägrade och hänvisade skrämt till ”att så har chefen bestämt” och ”jag skulle verkligen vilja, men jag får inte”. Jag säger igen att jag garanterar att jag betalar, men nej dåÂ…
När jag kommit hem så skickar jag ett brev med 2 frimärken i returporto.Laddaren vägde endast25g

Ett sämret kundomhändertagande får man leta efter.

Fy för dumsnålhet och fy för Hotell Stinsen i Hallsberg!

Ser inte hur det skulle kunna vara dom anställdas fel ? om deras chef har antagit en policy så är dom skyldiga att rätta sig efter den ? Samtidigt så låter det vettigt dom kanske har tidigare erfarenheter utav av folk som lovar att "betala".
#3 2015-02-22, 16:27
OY
Ursprungligen postat av LadyGanja
Ser inte hur det skulle kunna vara dom anställdas fel ? om deras chef har antagit en policy så är dom skyldiga att rätta sig efter den ? Samtidigt så låter det vettigt dom kanske har tidigare erfarenheter utav av folk som lovar att "betala".


En osedvanligt korkad chef som har antagit en sådan policy i så fall. Att ta betalt för ett enkelt porto med konsekvensen att kunden aldrig mer tar in på hotellet är inget annat än dumsnålt, hoppas att företaget går i konkurs.
#4 2015-02-22, 17:09
Men det där kunde ju ha lösts på ett lite smidigare sätt. Det är ju bara att lämna ut kreditkortsdetaljerna så att de kan dra 50 kr eller vad de nu vill ha för porto/kuvert/hantering.

Alternativt kunde TS sätta in 50 kr på hotellets bankkonto, swisha, paypal. Det måste ju finnas hur många sätt som helst att göra en snabb betalning. Nu lägger jag inte all skuld på TS, hotellet bör ha en lista på betalningsalternativ som kan erbjudas kunder som råkar ut för samma sak.

Som lite off-topic måste jag beklaga att TS fick övernatta i Hallsberg, förmodligen en av de tristare platserna i Sverige
#5 2015-02-22, 17:20
Sonnenwende
Ursprungligen postat av LadyGanja
Ser inte hur det skulle kunna vara dom anställdas fel ? om deras chef har antagit en policy så är dom skyldiga att rätta sig efter den ? Samtidigt så låter det vettigt dom kanske har tidigare erfarenheter utav av folk som lovar att "betala".

Betalar du 800-1500 kr för en natt så bör det ingå att stå för den typen av service.
Alternativet är att få dålig publicitet som här och i Ts bekantskapskrets.

Osmart!
#6 2015-02-24, 22:49
andzze
Hej Ja osmart var bara förnamnet.

Och det har blivit en stor snackis på jobbet då några på marknadsavdelningen hörde mitt frustrerande samtal. En marknadskille sade att om man är genuint serviceinriktad så skulle de självmant erbjudit sig att lägga ut de 12kr privat då de hörde att jag gärna ville betala efteråt, risken var ju ganska minimal. Men det är svårt om man har en hopplös chef, säkert Sveriges sämste hotelldirektör

Lider med peresonalen där...

Och som lök på laxen, övernattning i Hallsberg. Hua va tråkig stan var. Mne namnen var kul, restaurang "på spåret" osv
#7 2015-03-03, 11:54
Sun Ruler
Till företagsskvaller från resor. /mod
#8 2015-03-03, 15:00
Redor
Fast någonstans måste man ju som ägare dra en gräns och sätta en regel. Man kan inte som gäst/kund alltid ta förgivet att kvarglömda saker skickas utan betalning eller löfte om senare betalning. Om man glömmer något betydligt större och tyngre? Ska då företaget stå för porto tills kund förhoppningsvis betalar?. Antingen beslutar man att kvarglömt skickas gratis eller så betalar kunden portot för det hen glömt. Det e ju omöjligt att personalen ska agera postombud och väga och mäta för att sen återkoppla till gästen liksom. Visst kan det anses dumsnålt men det är det enda operativt rätta.
#9 2015-03-03, 16:02
Bajsfacisten
Ursprungligen postat av Redor
Fast någonstans måste man ju som ägare dra en gräns och sätta en regel. Man kan inte som gäst/kund alltid ta förgivet att kvarglömda saker skickas utan betalning eller löfte om senare betalning. Om man glömmer något betydligt större och tyngre? Ska då företaget stå för porto tills kund förhoppningsvis betalar?. Antingen beslutar man att kvarglömt skickas gratis eller så betalar kunden portot för det hen glömt. Det e ju omöjligt att personalen ska agera postombud och väga och mäta för att sen återkoppla till gästen liksom. Visst kan det anses dumsnålt men det är det enda operativt rätta.


Nej det är rimligt, hotell är en serviceverksamhet. Som hotellgäst förväntar jag mig service att de skickar saker efter mig om jag glömt det, så smidigt som möjligt. Betalningen är av sekundär betydelse. Det ska vara smidigt och enkelt att bo på hotell. Att skicka saker är ingen svår sak, ingen svår sak alls. Det är en sak som en somalier skulle kunna klara av om den kan läsa och lågstadiematematik. En sak är ju lite annorlunda om en kund hade glömt av en 23 tons bandgrävare på parkeringen, men det är nog inte så vanligt.
#10 2015-03-03, 23:07
Sonnenwende
Ursprungligen postat av Redor
Fast någonstans måste man ju som ägare dra en gräns och sätta en regel. Man kan inte som gäst/kund alltid ta förgivet att kvarglömda saker skickas utan betalning eller löfte om senare betalning. Om man glömmer något betydligt större och tyngre? Ska då företaget stå för porto tills kund förhoppningsvis betalar?. Antingen beslutar man att kvarglömt skickas gratis eller så betalar kunden portot för det hen glömt. Det e ju omöjligt att personalen ska agera postombud och väga och mäta för att sen återkoppla till gästen liksom. Visst kan det anses dumsnålt men det är det enda operativt rätta.

Precis! Hur skulle det se ut om jag glömde mitt vapenskåp på hotellrummet? Det skulle bli dyrt för hotellet, bäst vi vägrar skicka laddare som väger200-300 gram.
#11 2015-03-03, 23:45
Sweeper80
Även om jag håller med dig i sak, TS, så har ett hotell i Hallsberg absolut inget att tjäna på extra kundservice. Man bor bara där för att man måste - för att man inte har något annat alternativ.
#12 2015-03-18, 22:18
Blondieman
Jag är nyfiken, vad betalade TS för en natt i Hallsberg?