SJ-biljett har skickats till fel telefonnummer (Ändrad /Mod)

#13 2015-07-20, 00:34
skogssmultronet
Annars tar du kvittot och kliver på tåget och säger som det är; Du har inte fått nåt sms. Visa bara kvittot.
#14 2015-07-20, 00:38
L.o.a
Ursprungligen postat av skogssmultronet
Annars tar du kvittot och kliver på tåget och säger som det är; Du har inte fått nåt sms. Visa bara kvittot.

Men det står i kvittot att den ej gäller som färdbiljett.

Kommer dessutom åka buss. Som är på detsamma biljett då.

PLUS att jag har tur och retur . . .

Känns lite svidigt att köpa biljett egentligen.

Men finns det en möjlighet att man kan kontakta SJ och begära TILLBAKS pengarna eller något. Eller tja. Nej. Nu när jag tänker efter tänker efter kommer det inte fungera.

Att tala med chefen är egentligen det mest rimliga handlingen. Det var ju trots allt hans fel!

MEN. Han är chef, utan honom innebär att jag inte kommer ha god i arbetet. Få en annan blick o.s.v.. Svin!

Nåväl, suck. Det får kanske bli såhär. Ibland för det svida, skit. Om ni kommer på någoting eller har god erfarenhet inom detta, så tackar jag gott för svar!!
#15 2015-07-20, 00:58
Völund
Polarn gjorde samma sak och han hoppade på tåget och förklarade läget för konduktören. Det var inga problem, men det gäller att ha flax med personalen ombord.

Vidare är det ju som MrChow säger. Antingen pratar du med chefen, ringer SJ eller köper själv. Det är de tre alternativen som finns. Såvida du inte vill ha trams-alternativ som att kontakta chefen genom sekreteraren etc.
#16 2015-07-20, 23:21
Rensat bort diverse trams samt ändrat rubriken.

Gammal rubrik: Biljetten har hamnat i fel nummer
Ny rubrik: SJ-biljett har skickats till fel telefonnummer (Ändrad /Mod)

/Mod
#17 2015-07-20, 23:35
Pangon90
Ursprungligen postat av L.o.a
Men det står i kvittot att den ej gäller som färdbiljett.

Kommer dessutom åka buss. Som är på detsamma biljett då.

PLUS att jag har tur och retur . . .

Känns lite svidigt att köpa biljett egentligen.

Men finns det en möjlighet att man kan kontakta SJ och begära TILLBAKS pengarna eller något. Eller tja. Nej. Nu när jag tänker efter tänker efter kommer det inte fungera.

Att tala med chefen är egentligen det mest rimliga handlingen. Det var ju trots allt hans fel!

MEN. Han är chef, utan honom innebär att jag inte kommer ha god i arbetet. Få en annan blick o.s.v.. Svin!

Nåväl, suck. Det får kanske bli såhär. Ibland för det svida, skit. Om ni kommer på någoting eller har god erfarenhet inom detta, så tackar jag gott för svar!!



Det finns ju en funktion på SJs websida där du bland annat kan byta telefonnummer och sedan skicka en ny telefon, om det nu är så att det blivit fel nummer!

Gå in på sj.se och sedan finns en flik på startsidan "Visa/Ändra resa".