Hitta diskussioner med liknande innehåll

Barnstolar i Taxi

#13 2017-01-13, 05:47
SLIP
Ursprungligen postat av Romper
Okej.

Sa lange den sammanlagda vikten inte overstiger flygbolagets max vikt vid incheck sa kan dom inte ta
ut nagon extra avgift enligt IATAs regelverk.
Det kanske ar annorlunda om man aker charter...

Vilken enastaende tur att alla dina taxistyrningar hade balte, ibland sa sitter fegis snoret pa
plats i baksatet men valdigt ofta sa finns det ingenting att att knappa fast bygeln i


Då säger man till chaffisen att ta fram dom... Skulle dom mot all förmodan inte göra det så tar man en annan taxi...

Det är lag i Thailand på bälte dock bara i framsäte men iaf
#14 2017-01-13, 11:31
Romper
Ursprungligen postat av SLIP
Då säger man till chaffisen att ta fram dom... Skulle dom mot all förmodan inte göra det så tar man en annan taxi...

Det är lag i Thailand på bälte dock bara i framsäte men iaf


Det finns manga lagar i LOS och alla efterlevs till 100%...
#15 2017-01-13, 19:37
SLIP
Ursprungligen postat av Romper
Det finns manga lagar i LOS och alla efterlevs till 100%...


När polisen stoppar en bil kommer alla sätta på bältet jävligt snabbt om det inte redan var på...
#16 2017-01-13, 22:05
Ursprungligen postat av Romper
Okej.

Sa lange den sammanlagda vikten inte overstiger flygbolagets max vikt vid incheck sa kan dom inte ta
ut nagon extra avgift enligt IATAs regelverk.
Det kanske ar annorlunda om man aker charter...

Vilken enastaende tur att alla dina taxistyrningar hade balte, ibland sa sitter fegis snoret pa
plats i baksatet men valdigt ofta sa finns det ingenting att att knappa fast bygeln i

Bagageregler varierar ju. En del bolag säger max X väskor, där varje väska får väga Y kg, en del säger max Z kg, valfritt antal väskor (eventuellt med tillägget att ingen väska får väga med än S kg).
#17 2017-01-14, 09:08
Romper
Ursprungligen postat av Neksnor
Bagageregler varierar ju. En del bolag säger max X väskor, där varje väska får väga Y kg, en del säger max Z kg, valfritt antal väskor (eventuellt med tillägget att ingen väska får väga med än S kg).


Det har du nog ratt i men IATAs regler kan dom inte satta sig over.

Jag flyger THAI och Qatar Airways med full dyk utrustning minus tank och viktbalte
och det har aldrig hittills varit nagot problem, 40 kg tillater dom att checka in.

Jag skulle aldrig flyga med tex. Norwegian...
#18 2017-01-14, 09:12
Romper
Ursprungligen postat av SLIP
När polisen stoppar en bil kommer alla sätta på bältet jävligt snabbt om det inte redan var på...


Har du hort en taxi chaffis saga \No pompem, nar polisen stannar en taxi?
#19 2017-01-17, 11:21
george.sthlm
Ursprungligen postat av Romper
Okej.

Sa lange den sammanlagda vikten inte overstiger flygbolagets max vikt vid incheck sa kan dom inte ta
ut nagon extra avgift enligt IATAs regelverk.
Det kanske ar annorlunda om man aker charter...

Vilken enastaende tur att alla dina taxistyrningar hade balte, ibland sa sitter fegis snoret pa
plats i baksatet men valdigt ofta sa finns det ingenting att att knappa fast bygeln i


Även bland reguljärbolagen skiljer det på "weightconcept" och " piece" concept.
Har du 30 kg fri vikt kan du sällan ta med 3 kolli a' 10 kg
IATA har ingen tvingande regel i detta fall