Innan ni dömer mig - ja jag vet att det var ett dumt & förhastat beslut.
Bokade precis en minikryssning via DFDS, danskt rederi, för 3200kr till mig & min flickvän. Kom på att det var dumt pga olika anledningar
en halvtimme senare och går in för att avboka.
När jag trycker på "avboka" knappen så står det "är du säker på att du vill avboka? vi hänvisar till våra resevillkor:
https://www.dfdsseaways.se/Documents/Kundservice/resevillkor_se_juli2015.pdf
Läste på "ångerrätt" i avdelning 2 och förstod det som att det var ångerrätt i 24 timmar och jag avbokar.
Får då upp att avbokningen är bekräftad, avbokningsavgift 800kr! Får alltså betala 800kr för något jag bokade för en halvtimme sen som antagligen inte ens är behandlat än (lördag kl 20)
Tänker ringa dit imorgon, tror ni dom låter mig slippa kostnaden om jag säger t.ex. att vi missförstod varandra och bokade ett datum där någon av oss inte kunde? Att jag är 18 år och inte har särskilt mycket pengar osv? Det är ett stort företag, känns som de borde tappa rätt mycket förtroende om de inte hjälper kunder i fall som detta.
Finns det f.ö inte någon lag som ger rätt att avbeställa inom 24 timmar? Tror företaget är i Danmark.
Tack!