Ursprungligen postat av Neksnor
Visst, men som jag tolkar villkoren har de rätt att flytta om er ungefär hur som helst. Men jag ser inget stöd för att ta betalt för platsval och sedan lämna bort platserna. Och den där människan som sa något om att viktigare kunder ville ha platserna borde få lämna sin tjänst med vanära.
Ja sånŽt kan ju hända om man t.ex. bokar platser med extra benutrymme och någon med brutet ben eller småbarn behöver platsen. Då kanske det dessutom är vettigt att flygbolaget betalar tillbaka det som någon betalt för att få just den platsen. Om det byts flygplanstyp är ju ett annat fall, men då bör bolaget ju så klart erbjuda en att välja nya platser för avgiften man redan betalat.
De har ju inte heller flyttat runt oss utan bara tagit bort de betalda platsval vi gjort utan att säga ett knyst om det till oss och inte gett oss nya. Från att 11 månader i förväg ha bokat platser vi vill ha så skulle vi istället få ta vad som fanns kvar när vi checkade in, på inget sätt okej.
250:- gör oss varken fattiga eller rika (är det annorlunda för Singapore Airlines så är det riktigt illa) och det kan bli fel varsomhelst.
Det sjuka är att ett flygbolag bara rakt av förnekar alltihop trots bevis på att man bokat och betalt. Ungefär som att kalla gäster för mindre värda. Att pissa på kunder är nog det dummaste man kan göra, den gamla devisen "kunden har alltid rätt" lönar sig betydligt bättre i längden. Jag har drivit företag i 32 år nu och jag kan inte fatta att företag kan vara så dumma rent ut sagt.