Att housekeeping knackar på sker oftast mellan kl:12:00-13:00 om man ska checka ut samma dag.
Annars kan det bero på att dom fått någon indikation på att du äter frukost och då passar dom på att städa och bädda tex. Nu vet jag inte hur många rum stället du bodde på hade men sådant spelar roll. Eller om du tex checkat ut online i någon app. Kan även varit en ny medarbetare på housekeeping som inte visste rutinen för när man knackar på. Men med flit eller pga dina blommor är jag helt säker på att det inte var.
Det var en otroligt fin gest att du köpte blommor till personalen och dess medarbetare som en symbol för din uppskattning, upplevelse och helhetsbild av hotellet.
Dom flesta som jobbar i backoffice och i receptionen blev nog jätteglada!
Mest troligen hamnade dina blommor i en fin vas som ställdes i backoffice eller i personalmatsalen.
Många hotell har avtal med blombutiker där dom har ett visst tema för månaden som butiken kommer in och arrangerar så att det ska passa ihop med hotellets inredning och årstid.
Vissa hotell låter buketter dom får av gäster stå framme på receptionsdisken medans andra hotell låter dessa trevliga buketter förgylla något kontorslandskap/personal matsal.
Känn dig absolut inte obekväm. Det var en otroligt uppskattad gest du gjorde och jag är mer än säker på att blommorna uppskattades av alla!
💐🙂