Varning för bokning av Turkish Airlines via Travellink?

#1 2021-06-06, 00:30
Mamidadi
Stor varning för det här skit företaget , det rent helvete att göra med dom. Klickar en när man ringer , ingen som kan ge svar , ska resa imorgon och dom har inte löst mitt problem.

Allt börja med jag beställde en biljet där det stod klart och tydligt 30kg bagge man kunde ta med sig , när jag köpt biljeten så blev det 20kg och självklart behöver jag de här 30kg (vi är tre personer) , ringer in säger som det är , och dom säger ja vi tar hand om det , men inget händer. 2 veckor går och jag ska åka imoroong och tänk även att jag har försökt med dom i 2 veckor , ringt , skickat eamil, skickat "feed back" som massa skit. Inget , istället skiter jag i det och bara vill köpa 10 kg x 3 (alltså 30kg) mer , orkar inte, självklart går inte de heller utan jag måste göra det genom flygplatsen... och på flygplatsen kostar 30kg mer bagge över 6000kr mer än min flygbiljett vilka jävla skojare . Varanar för dom , åk aldrig med dessa skojare. Fyfan , har aldrig haft problem och jag reser ofta , tar nästan alltid Qatarairlines har aldrig haft problem ovh när jag har haft det löser dom de på max 12 timmar.

Någon som vet vad jag kan göra blir så jävla förbannad?
#2 2021-06-06, 00:33
GormDenGamle
Ursprungligen postat av Mamidadi
Stor varning för det här skit företaget , det rent helvete att göra med dom. Klickar en när man ringer , ingen som kan ge svar , ska resa imorgon och dom har inte löst mitt problem.

Allt börja med jag beställde en biljet där det stod klart och tydligt 30kg bagge man kunde ta med sig , när jag köpt biljeten så blev det 20kg och självklart behöver jag de här 30kg (vi är tre personer) , ringer in säger som det är , och dom säger ja vi tar hand om det , men inget händer. 2 veckor går och jag ska åka imoroong och tänk även att jag har försökt med dom i 2 veckor , ringt , skickat eamil, skickat "feed back" som massa skit. Inget , istället skiter jag i det och bara vill köpa 10 kg x 3 (alltså 30kg) mer , orkar inte, självklart går inte de heller utan jag måste göra det genom flygplatsen... och på flygplatsen kostar 30kg mer bagge över 6000kr mer än min flygbiljett vilka jävla skojare . Varanar för dom , åk aldrig med dessa skojare. Fyfan , har aldrig haft problem och jag reser ofta , tar nästan alltid Qatarairlines har aldrig haft problem ovh när jag har haft det löser dom de på max 12 timmar.

Någon som vet vad jag kan göra blir så jävla förbannad?


Om du har bekräftelse på att du har betalat för 30 kg, tar du med denna när du checkar in.
#3 2021-06-06, 00:51
loal
Turkar går tyvärr inte att lita på. De har verkligen noll koll och ingen struktur eller system.

Ett exempel är när jag köpte biljett till Turkiet. Det står klart och tydligt på olika hemsidor inklusive myndigheterna att PCR-testet måste tas inom 72 timmar från avgångstiden i Sverige. Sen får jag ett mail från flygbolaget som skickar ett coronaförberedande-mail för vad som gäller. Och dom säger att PCR-testet måste tas inom 72 timmar från ankomsttiden i Turkiet... snacka om att förvirra det medvetet.
#4 2021-06-06, 01:08
Flyktingboende
Om du tycker att Turkish Airlines krånglar så har du inte åkt med särskilt många flygbolag i ditt liv.
#5 2021-06-06, 01:10
TH4TSitMANNEN
Ursprungligen postat av Flyktingboende
Om du tycker att Turkish Airlines krånglar så har du inte åkt med särskilt många flygbolag i ditt liv.


Vill du utveckla det där!?
#6 2021-06-06, 01:10
system
Tack för varningen.

Inte för att jag någonsin tänkt resa med bolaget, men ändå.
#7 2021-06-06, 01:15
GormDenGamle
Ursprungligen postat av Flyktingboende
Om du tycker att Turkish Airlines krånglar så har du inte åkt med särskilt många flygbolag i ditt liv.


Precis.
Turkish Airlines är ett av de bästa bolagen du kan åka med.
#8 2021-06-06, 03:13
Mamidadi
Jag reser utomlands ca 2 gånger per år, har gjort det i 20 år... brukar tha qatarairlines , har aldrig haft problem och dom löser problemet direkt. Kanske är jag vann vid bra service? Jag ringde in igen , blev klickad ringde in igen , en annan kille svarade , han var lite snällare , fick dock betala 3200kr extra , men det löste sig , men fyfan säger jag. Men kan tillägga att jag har använt mig av Travellink , större skitförtetag får man leta efter , du kommer till ett jävla indiskt callcenter som kan 0. Så akta er för Travellink , dom hjälpte mig med inget alls. Har även lagt till deras försäkring , fråga kvinnan vad det kommer hjälpa , hon visste inte om det själv.

travellink.se är ett självklart aldrig , använd er aldrig alltså aldrig av Travellink. Jag tror jag hade kunnat få skiten att gå lite mer enkelt ifall jag hade beställt direkt från turkishairways. SÅ ALDRIG TRAVELLINK ELLER TURKISHAIRWAYS , jag har varnat er.

OBS !! DU SOM HÅLLER PÅ BOKA ANVÄND INTE TRAVELLINK !!!!

Jag gör det här endast för hjälpa andra så dom inte får samma skit som jag har fått!
#9 2021-06-06, 04:56
GormDenGamle
Ursprungligen postat av Mamidadi
Jag reser utomlands ca 2 gånger per år, har gjort det i 20 år... brukar tha qatarairlines , har aldrig haft problem och dom löser problemet direkt. Kanske är jag vann vid bra service? Jag ringde in igen , blev klickad ringde in igen , en annan kille svarade , han var lite snällare , fick dock betala 3200kr extra , men det löste sig , men fyfan säger jag. Men kan tillägga att jag har använt mig av Travellink , större skitförtetag får man leta efter , du kommer till ett jävla indiskt callcenter som kan 0. Så akta er för Travellink , dom hjälpte mig med inget alls. Har även lagt till deras försäkring , fråga kvinnan vad det kommer hjälpa , hon visste inte om det själv.

travellink.se är ett självklart aldrig , använd er aldrig alltså aldrig av Travellink. Jag tror jag hade kunnat få skiten att gå lite mer enkelt ifall jag hade beställt direkt från turkishairways. SÅ ALDRIG TRAVELLINK ELLER TURKISHAIRWAYS , jag har varnat er.

OBS !! DU SOM HÅLLER PÅ BOKA ANVÄND INTE TRAVELLINK !!!!

Jag gör det här endast för hjälpa andra så dom inte får samma skit som jag har fått!


Så..det är inte Turkish Airlines det gäller, utan Travellink.
Hädanefter ska du beställa direkt från flygbolagets hemsida.
#10 2021-06-06, 05:55
irrelevant
Qatar har också en "per kilo" policy som helt godtyckligt kan tillämpas på din biljett utan att du kan veta det i förväg om du inte lusläser det finstilta eller ringer och frågar. Det är alltså olika för olika flygningar. I tabellerna får man intrycket att det kostar 50 usd per extra väska men det är alltså per kilo. Jävla lurendrejeri, som upplagt för missförstånd. Fick nästan betala 20 lök en gång men lyckades hinna och posta väskorna istället...
#11 2021-06-06, 06:01
Grim.Fandango
Du behöver 90kg packning när du ska ut och resa? 20kg bör vara per person, dvs 60kg totalt.
#12 2021-06-06, 08:15
Tarrou
Tycker själv TA fungerar bra, har varit helt problemfritt att skjuta fram/ställa in två resor under C-19. Köper man sin resa via TravelPartner eller liknande `billigast på nätet` -sida är det inte självklart att det är flygbolaget man ska gnälla på när något strular.