Ursprungligen postat av IT-Viking
Hennes visum var riktigt knas. 1 månad giltlighetstid, men "antal dagar: 14"... så vi ansökte om förlängning nu, efter 10 dagar. Svar kom en dag efter att brevet lades i brevlådan.
hmm, då kanske det är nya policies det handlar om helt enkelt. Min inkomst är det definitivt inget fel på, inte boyta heller. Kan man verkligen ringa till Migrationsverket? Det verkar vara en myndighet som verkligen inte vill ha någon kontakt med allmänheten.
Funderar på om vi skulle skicka in ansökan om att stanna
längre än 90 dagar istället, ser inga anledningar till att den borde nekas
Om jag har rätt för mig kan man INTE ansöka igen om man har fått avslag. Dvs hon MÅSTE återvända till thailand igen för att söka nytt visum som hon mest troligt INTE kommer få direkt för hon nyligen fått visum. Kukkrångligt de luxe oh värre. Har du inte fått ett kontaktnummer till din handläggare för det borde vara en handläggare i ditt ärende. Hur sjukt kan det vara att få brev dagen efter? Har du ingen lokal migrationsverk i din stad kanske dra dit benen. När jag bodde i Sverige gick vi till den lokala i Helsingborg. Men jag tror inte en ny ansökan gäller eller funkar. Annars får du ta semester åka till henne. Gilla läget gör som jag åkte ner 3 månader till Phillipinerna och har än inte idag ens varit i sverige på 4 år
Kolla detta men jag vet dte är satans kö ibland kopplas man ner men då är det bara på telefonen efter 10 minuter igen mejladress kanske till din handläggare?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ring oss
När du ringer till Migrationsverket kan du välja att få prata med vårt kontaktcenter eller vår växel. Kontaktcenter svarar både på frågor i pågående ärenden och på allmänna frågor. Växeln kopplar ditt samtal till rätt person eller avdelning för din fråga.
0771‑235 235
Från utlandet: +46 771 235 235
Tele*fon*tider
Kontaktcenter: måndag–fredag 09.00–15.00
Växeln: måndag–fredag 08.00–16.00
Särskilda öppettider under året