Jag staplar upp lite tankegångar som man får fundera på själv.
Tiderna där flyget innebär boskapstrafik är nog över. Tänkt lågprisflygen såsom Ryan Air som var inne på ståplatser på flyget. Det finns väl en gräns för hur lågt en människa kan sjunka för att få en flygresa för 50 kronor.
Jag tror det finns ett stort mellansegment som gärna betalar 150:- för lite mer.
Inte first class då. Men en värdig resa.
Komfort är en konkurrerande trend inom resande. Inom långdistans natttågen så har det blivit en revival.
Flygindustrin har tappat de senaste 5-8 åren. Plan är halvtomma. En del del flighter heltomma, men de måste flygas mellan destinationer för att inte mista sina flygspots på flygplatserna. De har inget att förlora på att göra passageraren till en nöjd kund igen
En flygplansstol i economyclass väger ca, 15 kg. Så tre säten 45 kg.
Bygger man våningssängar i kolfiber (som är det vanligaste inredningsmaterialet redan i flyplan) alt, kevlar mix. Så kommer dessa väga mindre än flygsätena. Således vinst på ett ec, förlorat tredje säte.
Nu verkar det som man från och med härom året om man bläddrar i Airbus katalogen kan beställa en A330 med konfigureringen. Sovmoduler.
Airbus har en genialisk ide genom att använda lastutrymmet till att köra typ vandrarhem i.
Fortfarande lite lyxigt och ganska myclet space mellan raderna.
Men det är inte som sagt fulla cargoutrymmen eller passagerarsäten ändå vid varje flight.
Jag gillar airbusideen.
https://www.airbus.com/en/newsroom/press-releases/2018-04-airbus-and-zod...
Edit: såg att Neksnor tog upp Airbus källarmoduler. Men det är inte för besättningen.
Det var bättre förr.
American Airlines DST Douglas Sleeper Transport.
https://i.pinimg.com/originals/e5/74/cd/e574cd55a06ad79b88dc92128963b8d3.jpg