Varför är folk så jävla handikappade när de går ombord ett flygplan?

#85 2022-09-19, 19:45
180cm
Ursprungligen postat av rtyuio
De står i gångarna som de föddes igår.
Glömt ta ut något ur handväskan. Strular, fumlar etc..
Hittar inte sätet.
Verkar inte förstå att har man inte fönsterplats och lyckas hoppa in direkt så får man vara beredd att hoppa ur sätet till mittgången.
Varför är folk så handikappade när de går ombord ett flyg?

P.S. Till MOD Använde sökfunktionen. Hittade ingen befintlig tråd. Finns det en redan så sammanfoga detta inlägget eller papperskorga.


Avstigning samt påstigning skulle vara betydligt mycket smidigare om folk kunde planera lite bättre vart dom packar sitt skit, och framförallt inte stå och drälla i mittgången hur längesomhelst
#86 2022-09-19, 21:42
Ursprungligen postat av 53....so what
Varför släpper inte flygbolagen in passagerarna efter platsnummer då?
Borde vara enkelt, längst in först på

Då måste de först ställa upp folk i en sorterad kö inne i terminalen. Alternativt kan de köra gruppindelning på boardincard, vilket sker till viss del idag, fast av andra skäl, först business och guldkunder, sedan någon annan mindre vippig grupp, sedan resten.
Mythbusters testade olika varianter: https://www.youtube.com/watch?v=ss1S3-Kv6R8 (förkortad version)

Huvudproblemet är nog att ett flygplan är jävligt trångt, man kan knappt passera varandra.
Ibland kan även en bakdörr användas, men ofta går passagerarna blandat fram till en skylt som talar om vilket ingång som ska användas av vilka passagerare. Som upplagt för missförstånd, man skulle behöva ha två fållor, en till varje dörr, med spärrar.
Jag hoppas på nya flygplan, både Airbus och Boeing verkar fundera på helt nya modeller i storleksklassen ca 200 passagerare. Hade man placerat den enda ombordstigningsdörren närmare mitten så hade det gått snabbare eftersom passagerare hade gått åt olika håll inne i flygplanet. Tyvärr kan en sådan lösning bli jobbig då dagens flygplatser är anpassade för dagens flygplan, som ofta har dörren längst fram.
#87 2022-09-19, 21:58
Jag tycker alltid det är lika roligt när folk går på flyget och börjar söka sin plats i första och andra raden. Så kollar man deras boardingkort och det står rad 29.
#88 2022-09-19, 22:41
Glödskal
Ursprungligen postat av DrKrispo
Hög tid att ta betalt för carry-on och låta incheckat vara gratis istället. En lätt förändring som snabbar upp allt och ger förmodligen samma inkomster.


Ta betalt för båda vore bättre, men jag inser ju att det då krävs resolut personal vid gaten som stoppar eller tar betalt av resenärer som försöker ta med obetalt, eller för stort, bagage in på planet.
#89 2022-09-19, 23:12
Homo-fil
Ursprungligen postat av rtyuio
De står i gångarna som de föddes igår.
Glömt ta ut något ur handväskan. Strular, fumlar etc..
Hittar inte sätet.
Verkar inte förstå att har man inte fönsterplats och lyckas hoppa in direkt så får man vara beredd att hoppa ur sätet till mittgången.
Varför är folk så handikappade när de går ombord ett flyg?

P.S. Till MOD Använde sökfunktionen. Hittade ingen befintlig tråd. Finns det en redan så sammanfoga detta inlägget eller papperskorga.


Kan det vara så att du är en sur jävel?

Lyfter flyget tidigare om alla sköter dina påhittade regler?
#90 2022-09-19, 23:15
Milldue
Värst är väl dom som ignorerat storleks anvisningarna på handbagaget och som försöker få in en för stor väska i facken ovan sätena. Dessa individer borde kastas av så de får gå till sin destination istället för att flyga.
#91 2022-09-20, 21:08
Ursprungligen postat av Glödskal
Ta betalt för båda vore bättre, men jag inser ju att det då krävs resolut personal vid gaten som stoppar eller tar betalt av resenärer som försöker ta med obetalt, eller för stort, bagage in på planet.

Strikt tillämpning av handbagagereglerna kräver längre boardingtid eller med boardingpersonal. Oavsett lösning så blir själva boardingen lite dyrare för flygbolagen. Det riskeras också ledsna ansikten i kvällspressen.
#92 2022-09-20, 21:27
Glödskal
Ursprungligen postat av Neksnor
Strikt tillämpning av handbagagereglerna kräver längre boardingtid eller med boardingpersonal. Oavsett lösning så blir själva boardingen lite dyrare för flygbolagen. Det riskeras också ledsna ansikten i kvällspressen.


Suck. Du har givetvis rätt. Får jag fantisera om en maskin vid gaten, liknande den i säkerhetskontrollen, som allt handbagage måste passera? Maskinen mäter alla bagage och kompakterar automatiskt alla för stora bagage till tillåten storlek [kronk, kras] .
Edit: Bandsåg fungerar också.

Någon seriös lösning måste dock till för problemet riskerar att bara öka.
#93 2022-09-20, 22:42
Memnok
Ursprungligen postat av Homo-fil
Kan det vara så att du är en sur jävel?

Lyfter flyget tidigare om alla sköter dina påhittade regler?

Ja, det är inte helt ovanligt att ett plan missar sin slot-tid på grund av en långsam boarding på ett fullbokat plan.
#94 2022-09-20, 22:43
Memnok
Ursprungligen postat av Neksnor
Strikt tillämpning av handbagagereglerna kräver längre boardingtid eller med boardingpersonal. Oavsett lösning så blir själva boardingen lite dyrare för flygbolagen. Det riskeras också ledsna ansikten i kvällspressen.

Jag vet inte riktigt, det borde gå att lösa vid incheckning/säkerhetskontrollen.
#95 2022-09-20, 22:55
Ursprungligen postat av Memnok
Jag vet inte riktigt, det borde gå att lösa vid incheckning/säkerhetskontrollen.

Tiden och resurserna som krävs bör vara samma. Sedan blev flyget inställt så man gick och tröstshoppade två flaskor sprit, ett halvt dussin skjortor, ett par löjligt dyra solglasögon, en systemkamera och en skitsnygg ryggsäck i väntan på nästa flight.
#96 2022-09-22, 00:36
Amnshnock
Blir måttligt intresserad på människor generellt men allra mest under flygresor.

Två personer som ej sett varandra på 2 veckor råkar på syn på varandra i mittgången på planet, vad gör de?

1. Agerar som dysfunktionella primater och blockerar för alla andra

2. Tänker längre än näsan räcker och tar konversationen lite senare när alla satt sig?

Alternativ 1 såklart, vem kunde ana???