Ursprungligen postat av Longfingret
Precis Jag har bokat en ticket via Ticket,se inga extra tjänster, men om säger OM BOLAGET ändrar min flight ,har jag då suppurtavgift accepterad?
Det jag hittar på hemsidan är detta
11.0.6 Vi reserverar oss för alla eventuella ändringar och inställda flygningar
11.0.7 Flygbolaget har rätt att ändra i bokningen inom 24 timmar efter att bokningen är gjord. Om det skulle bli en ändring av pris, förbehåller vi oss rätten att återkomma med prishöjning eller om du föredrar återbetalning. Detta informeras du om inom 24 timmar eller nästkommande vardag efter bokningstillfället
Står ingenting om en serviceavgift tillkommer men om priset hunnits ändra kan de lägga på det.
Vidare står detta
12.0.3 Om flygbolaget ställer in din flygresa har du rätt till ombokning till ett senare datum eller återbetalning av biljettpriset från flygbolaget i enlighet med EU:s förordning 261/2004
12.0.4 Om du väljer att anlita oss för att ansöka om återbetalning från flygbolaget så kommer vi ta ut en administrativ avgift på 195 SEK/resenär för inrikesflyg, 395 SEK/resenär för utrikesflyg inom samma kontinent, eller 595 SEK/resenär för interkontinentala flyg. Denna avgift dras av från eventuell återbetalning som erhålles från flygbolaget
12.0.5 I de fall din resa får en tidtabellsförändring informeras du normalt om detta endast via e-post innehållande den nya tidtabellen. Den skickas till den e-postadress du angav vid bokningstillfället. Som resenär bör du därför kontinuerligt kontrollera om du erhållit e-post från oss. Detta behöver man även göra innan hemresa. Flygdetaljer för er resa ska även kontrolleras genom att klicka på tidigare erhållen biljettlänk. Denna hålls ständigt uppdaterad med senaste information om din resa.
12.0.6 Om tidtabellsändringen medför en sen ankomst till destinationen ansvarar du själv för att kontakta eventuellt hotell eller hyrbilsfirma om detta. I de fall du bokat en separat anslutningsresa ansvarar vi inte för eventuell utebliven anslutning
12.0.7 Vi ansvarar inte för e-post som av någon anledning inte når mottagaren (exempelvis spamfilter)
Det fetade, ingen avgift tillkommer om flyget ändrat resa, har du själv dock ringt och velat göra en ändring tar det ut avgift.
Ta kontakt med dem och fråga varför serviceavgiften tillkommit och be dem ta bort den.
tele: 771 - 456 700
öppettider: Mån-Fre 09-18 Lör 10-17 Sön 11-17
Om du väljer mejl gör du det här
https://www.ticket.se/om-ticket/kontakt/kontaktformular
(Hämtat informationen från Ticket egna hemsida.