Ursprungligen postat av Juli14
Har en bokad betald biljett med Finnarna 18Dec, inte billigt ,men iallafall billigare om jag väntat,
10100:- Light Göteborg-Bangkok ToR 20 Mars ,alltså inte ombokningsbar,
Men har nu fått jobbet gjort tidigare än förväntat, och skulle kunna åka typ 3 veckor tidigare (i början på Dec) ,
Någon som har erfarenhet av att kontakta Finnair och få byta till typ 3 Dec ,med en kostnad för mig naturligtvis kanske 1000/2000Kr , även om den biljetten är betydligt billigare än den jag har?
Eller helkört?
Det där är ingen omöjlighet, men som flera nämnt så;
- Beror det på vem man hamnar hos om man ringer eller mailar. När jag försökt mig på såna här saker så har det oftast gått bra när man ringt. Men mycket beror ju på vem man hamnar hos och vilka befogenheter denne har, samt om vederbörande är lösningsorienterad.
Ursprungligen postat av Neksnor
För att det där ska vara intressant för bolaget så bör man väl betala minst mellanskillnaden till en ombokningsbar biljett, alternativt visa sig vara till någon extra nytta för bolaget.
Jag har testat det senaste en gång, annat bolag, jag kom till flygplatsen tidigare än planerat och skulle åka en tättrafikerad rutt. Gick fram till en disk, förklarade att jag har en vanlig biljett om några timmar, men om det funkar för er så kan jag åka nu, endast handbagage. Det gick att lösa. Men så flexibel är inte TS.
Det är ingen omöjlighet att TS kan få detta fixat. Det som gäller är som sagt att TS hamnar hos rätt person, och kan uttrycka sig tydligt vad det är han vill.
Ursprungligen postat av Antex
Ett hett tips är att inte fråga Flashback. Utan kontakta Finnair direkt.
Utfallet kan bero på flera orsaker. Vem du pratar med eller hur bokningssituationen ser ut eller vid vilken tidpunkt i förhållande till brytpunkterna du ringer.
Försöka kostar ingenting.
--
Enligt regelboken ja. Men som man säger om tyska grammatiken, ingen regel utan undantag.
Jag har lyckats boka om. Men också misslyckats.
Så det är ett lotteri.
Jag har också både lyckats och misslyckats. Det kostar ju inget att försöka. Om man är trevlig så kan man nå långt bara med det. Sen ska ju den man talar med dels veta hur man gör och förstå vinsten av det hela.
Kan även fungera med SJ-tåg. De är dock oftast inte så samarbetsvilliga, men jag har lyckats även med dessa. Har lyckats med British Airways också, men även med andra flygbolag. Nyckeln är ju att om man en resa bokad till ett senare datum så kan man ofta lyckas få en plats på en tidigare, relativt näraliggande, avgång istället. Har de inte fyllt den avgången så kan det vara vinst för dem att skeppa iväg en person tidigare då de kan sälja den andra biljetten "igen" så att säga.