Hitta diskussioner med liknande innehåll

Någon som flugit med Aeroflot?

#13 2007-01-07, 10:54
Carl Serung
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Nyligen när en kompis flög till Thailand med just Aeroflot var det en mellanlandning/försening i Moskva på 15 timmar. På hemvägen var det bara 7 timmmar, men i övrigt hade han inte mycket positivt att säga om dem.

Sök här i de gamla trådarna så kan du läsa en hel del negativ kritik!


Beror knappast på flygbolaget ?? om det är försenat menar jag,jag har min uppfattning själv om dom. Vad din "kompis" har för uppfattning bryr jag mig inte om.
#14 2007-03-07, 17:25
suqa
Ursprungligen postat av Carl Serung
är klassat som ett av världens SÄKRASTE flygbolag,gå inte på myten att det skulle vara mer riskfyllt än något annat..personer som säger sånt är de som flyger på charter till gran canaria och kallar sig resvana...

Har själv flugit med Aeroflot många gånger,superservice och Toppmoderna plan...

Toppmoderna plan?
Inte för mig då iallafall.

När en släkting skulle ner till Bkk men aeroflot fick planet vejja åt sidan på startbanan (ej i hög hastighet) när piloten upptäckte att planets bromsar var ur funktion..
Men jag skulle inte tveka att åka med aeroflot igen(ej Ironi).
Bra priser, generösa med spriten ombord
#15 2007-03-07, 18:04
alex1987
man får skilja aeroflot utrikes och inrikes...

deras inrikes flotta består mest av gamla Tupolev plan = Inte säkra för 5öre....
#16 2007-03-09, 17:11
Stålfarfar
Ursprungligen postat av alex1987
man får skilja aeroflot utrikes och inrikes...

deras inrikes flotta består mest av gamla Tupolev plan = Inte säkra för 5öre....


På vilket sätt är de osäkra? Vänligen utveckla.
#17 2007-03-10, 23:28
Nina Hartley
Ursprungligen postat av Stålfarfar
På vilket sätt är de osäkra? Vänligen utveckla.



Läs "Sugas" inlägg så har du ett exempel.


Carl Serung->
Vad du bryr dig om är de minst relevanta i den här tråden.
#18 2007-09-23, 14:45
suqa
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Läs "Sugas" inlägg så har du ett exempel.


Carl Serung->
Vad du bryr dig om är de minst relevanta i den här tråden.


Hum, SuQa med Q

Det var dock inte inrikes, men vadå, det var ju inget fel på piloten iallafall
#19 2007-09-23, 19:35
hilltop
Flög med aeroflot till Thailand 1999 , panen var dåliga / dålig service , Flygvärdinnorna var lika stora som ryska kulstötterskor och lika otrevliga.

Sen blev planet 18 tim försenat....
Men man får väl va man betalar för ?
Jag kommer aldrig mer åka med dom.

Den enda postiva var att på hemvägen fick vi beställa in ett helrör vodka på studs och bli riktigt full och odräglig utan klagomål.
#20 2007-09-23, 21:27
BlackBeaver
Ursprungligen postat av hilltop
Flög med aeroflot till Thailand 1999 , panen var dåliga / dålig service , Flygvärdinnorna var lika stora som ryska kulstötterskor och lika otrevliga.

Sen blev planet 18 tim försenat....
Men man får väl va man betalar för ?
Jag kommer aldrig mer åka med dom.

Den enda postiva var att på hemvägen fick vi beställa in ett helrör vodka på studs och bli riktigt full och odräglig utan klagomål.


Hmm knappast relevant information Du flög med dem för åtta år sen!
Kan meddela att Aeroflot är ett av flygbolagen som satsar mest på nya plan och beställde i augusti på MAKS flygshow 22 plan från Boeing och lika många från Airbus. Önskar SAS kunde köpa nya plan istället för rosthögarna dem flyger med....
#21 2007-09-27, 22:37
jadu
Man ska inte glömma att areoflot har världen överlägst bästa piloter... de flesta är gamla stridspiloter.. med andra ord de kan flyga
#22 2007-09-28, 23:42
Ursprungligen postat av jadu
Man ska inte glömma att areoflot har världen överlägst bästa piloter... de flesta är gamla stridspiloter.. med andra ord de kan flyga


Mycket möjligt att det är så men nuförtiden spelar det mindre roll då teknikens framsteg gör att det är stooor skillnad mellan att flyga "gamla" stridflygplan och dagens moderna trafikflygplan.

Men det är som sagt himla kul att läsa alla tyckares åsikter om "gamla östbolags" generellt dåliga säkerhet och osäkra flygplan. Rent teoretiskt, vad tror ni är säkrast? En 25år gammal flygplansmodell som för länge sedan har blivit av med sina "barnsjukdomar" genom modifieringar och uppdaterade serviceinstruktioner eller en rel. ny modell som ännu inte fått visa riktigt vad den går för efter x antal års hårt utnyttjande med ev. materialförsvagning och dyl. Förvisso enbart teoretiskt intressant eftersom en i västvärlden flygande flygplansmodell per automatik är en säker modell, men ändå...

Människan är den viktigaste ingrediensen i säker luftfart. Något att i.s.f. oroa sig för är alkoholkulturen i en del länder/bolag.

Åhhh, nu kom jag att tänka på Novairs gamla härliga Trajjor. Brorsan som är lite småflygrädd blev lite halvnojjig över ett av dessas "patina" vid en flygresa för några år sen medans jag satt och mös före/under/efter samma resa. Vilket plan, förmodligen det läckraste planet som byggts.

/#LOUDmouth#
#23 2007-09-29, 00:22
ghoulmash
Jag flög i somras med Aeroflot till Kina. Precis som andra var det en fråga om pris som var övervägande viktig när jag beställde biljetten.

Det känns inte osäkert att flyga med Aeroflot. Dock så vill jag inte säga att servicen är den bästa man kan hitta uppe i skyarna. De fyra flighter jag hann med (självklart med byte på den inte alltför fräscha Sheretmetyevo Airport utanför Moskva) kändes det oftast som att man störde stewarden eller flygvärdinnan så fort man hade kontakt med dem. Lite suckar som kommer när man ber om att få lite apelsinjuice, exempelvis.

Dessutom använde de sig av transit check-in, vilket betydedde att man med en kort transfertid behöver armbåga sig fram genom en "kö" (snarare en folkmassa) av resenärer för att hinna med sin anslutande flight.

Självklart hann jag på dessa fyra flighter också med att bli så försenade att jag missade planet till Stockholm, och således fick bo på ett ryskt hotell en natt. Men då man inte har ett visum till Ryssland får man vänta tills alla som potentiellt missar sin anslutningsflight är på flygplatsen - annars måste de ju betala dyrare transport för mindre mängder och fler gånger - och således sitta på flygplatsen i åtta timmar.

Tror nog att jag kommer lägga till en tusenlapp nästa gång.
#24 2008-10-08, 22:47
capricciosa
Hej Jag ska flyga med aeroflot från Mumbai till Stockholm, med mellanlandning i Moskva. Finns inte mycket att tilläga om detta, förutom att stoppet i Moskva är på gigantiska 21 timmar, med ankomst till den ryska huvudstaden vid lunchtid. Min fråga gäller huruvida jag behöver visum för att ta mig ut från flygplatsen, eller om det inte behövs med tanke på att jag ända har så snar avresa?

Som alltid tacksam för svar!