Hitta diskussioner med liknande innehåll

Aeroflot+mellanlandnig i Moskva.

#25 2007-09-10, 01:09
fisherman
Shit ska ju åka till bangkok den 2 November med mellanlandning i Moskva . Har 8 timmars väntetid, inte så farligt om man har ipod och en bra bok kanske. men något som skrämmer mig lite är att flyga. Har på sistone börjat att få flygrädsla av någon konstig andledning. Har flugit jättemånga gånger i mitt och har aldrig varit något problem innan.
Är planen verkligen så hemska i Ryssland? Något som håller mig lugn på ett plan kan vara en bra film men hörde av en kompis att de ej visar film om man flyger med Aeroflot? Låter konstigt
#26 2007-09-10, 01:26
DVX
Ursprungligen postat av fisherman
Shit ska ju åka till bangkok den 2 November med mellanlandning i Moskva . Har 8 timmars väntetid, inte så farligt om man har ipod och en bra bok kanske. men något som skrämmer mig lite är att flyga. Har på sistone börjat att få flygrädsla av någon konstig andledning. Har flugit jättemånga gånger i mitt och har aldrig varit något problem innan.
Är planen verkligen så hemska i Ryssland? Något som håller mig lugn på ett plan kan vara en bra film men hörde av en kompis att de ej visar film om man flyger med Aeroflot? Låter konstigt


Aeroflot tillhor kanske inte de trevligaste att flyga med. Dock inte nagot vidare att oroa sig for. Hade varit varre om du flugit med Ukrainskt.
#27 2007-09-23, 14:42
suqa
Ursprungligen postat av DVX
Aeroflot tillhor kanske inte de trevligaste att flyga med. Dock inte nagot vidare att oroa sig for. Hade varit varre om du flugit med Ukrainskt.

Haha, jag flög Ukrainskt till Delhi (Indien). Flygplatsen var ju minimal, iallafall där vi som mellanlandade fick sitta och vänta. Ojj, vilka minnen

När vi gick ner för landning i Delhi så blev det ju som bekant en stöt när flygplanet tar i backen, gissa vad som hände då? Jo, tv-jäveln började fungera

Dock så flyger jag hellre med Aerosweet (ukrainas flygbolag) än aeroflot av den andledningen att flygplatsen kändes MYCKET fräschare, inte alls lika mörk. Men det fanns ingenting att göra om man inte hade en laptop, hade man en sådan med sig kunde man koppla upp sig.

Det konstigaste med flygplatsen i mokva tyckte jag var att de inte hade internet tillgängligt, om de hade det skulle de ju bli rika !
#28 2010-11-07, 12:59
Savoy
Kan någon ge lite mer aktuell info (alltså senare än från 2007) hur det är att flyga med Aeroflot och mellanlanda på Sheremetyevo? Aeroflot verkar ju t.ex. ha en splitterny terminal, terminal D:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:SVO_Terminal_D_building.jpg

Ser ju inte så skabbigt ut...

Vad ska man passera när man kommer från Europa och ska till Asien, som passkontroll etc.? Visum behövs väl inte antar jag? Transfertiden anges till 50 minuter av Aeroflot, tycker ni det verkar väl tilltaget?

Hur är Aeroflot nu för tiden i övrigt, 2008 och framåt menar jag? Finns ex. skärm i stolsryggarna, är maten ok?
#29 2010-11-14, 21:47
RockInRhino
Ursprungligen postat av Savoy
Kan någon ge lite mer aktuell info (alltså senare än från 2007) hur det är att flyga med Aeroflot och mellanlanda på Sheremetyevo? Aeroflot verkar ju t.ex. ha en splitterny terminal, terminal D:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:SVO_Terminal_D_building.jpg

Ser ju inte så skabbigt ut...

Vad ska man passera när man kommer från Europa och ska till Asien, som passkontroll etc.? Visum behövs väl inte antar jag? Transfertiden anges till 50 minuter av Aeroflot, tycker ni det verkar väl tilltaget?

Hur är Aeroflot nu för tiden i övrigt, 2008 och framåt menar jag? Finns ex. skärm i stolsryggarna, är maten ok?


du hamnar i samma terminal som föregående skribenter, en plats där ångesten är inbyggd i väggarna. vad gäller passkontroll traskar du genom en snabb säkerhetsgrej och det är väl typ allt.

annars är det inget fel på aeroflot, särskilt inte planet från moskva till bangkok. nya airbus med bra in-flight entertainment system. den ryska maten är väl ingen höjdare, men den går ner utan problem.
#30 2011-08-23, 19:06
Audiophox
Okej lite ny info om aeroflot och SVO,

Min erfarenhet med aeroflot var följande:

Mat; bra och god
Planet; Gammal och såg lite riskant ut.
SVO; ingen problem för mig, gick snabbt och smidigt.

Jag blev faktiskt väldigt rädd när jag såg aeroflot planet med tanke på att jag skulle åka i den från amsterdam till moskva, inte kul.

Resan tillbaka var lyckligtvis med KLM som hade ett mycket nyare och tryggare flygplan. Maten var dock kass..
#31 2011-11-08, 16:29
Min mor och bror sa till mig att absolut inte åka med aeroflot, men inte ville jag lyssna på dem.
När jag kollade flygbiljetter ner till sydostasien är ju aeroflot överlägset billigast.
Men efter att ha läst alla jävla skräckexempel så åker jag fan inte med dem (även om det kanske hade varit en upplevelse). Hoppas verkligen jag slipper träffa en enda ryss på mina 3 månader där nere.

Näst billigast verkar vara Air Berlin, Qatar Airways, LOT, Turkish Airlines? Är det någon som har någon erfarenhet av någon av dem?
#32 2011-11-09, 14:56
Ursprungligen postat av Savoy
Kan någon ge lite mer aktuell info (alltså senare än från 2007) hur det är att flyga med Aeroflot och mellanlanda på Sheremetyevo? Aeroflot verkar ju t.ex. ha en splitterny terminal, terminal D:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:SVO_Terminal_D_building.jpg

Ser ju inte så skabbigt ut...

Vad ska man passera när man kommer från Europa och ska till Asien, som passkontroll etc.? Visum behövs väl inte antar jag? Transfertiden anges till 50 minuter av Aeroflot, tycker ni det verkar väl tilltaget?

Hur är Aeroflot nu för tiden i övrigt, 2008 och framåt menar jag? Finns ex. skärm i stolsryggarna, är maten ok?


Hjältebolaget Aeroflot ligger mig varmt om hjärtat. Hjälteflygplatsen Sheremetyevo ligger mig minst lika varmt om hjärtat. Det känns som jag tillbringat halva mitt vuxna liv där så jag är väl hjärntvättad eller lider av något gisslansyndrom.

Vilken terminal du landar på beror vilket bolag du flyger med. Flyger du SAS, Aeroflot eller någon av deras SkyTeampartners så hamnar du på splitternya terminalen. Tyvärr, den gamla hade sin egen helt unika charm. Men om du har tid kan du traska tjugo minuter före eller efter incheckning/säkerhetskontroll till den gamla delen, de är sammanbundna. Så kan du uppleva litet av det gamla goda dåliga legendariska Sheremetyevo, flygplatsen som Gud glömde.

Aeroflot är kanonbra, punkt. Alla flygvärdinnor är unga, vackra, begåvade och talar flera språk flytande. Punktliga. Maten är bra. Planen är moderna o med allt man kan önska sig. Aeroflots snittålder på planen är mindre än fyra år, att jämföra med tex SAS vars plan ligger på över tolv år i snitt.

Aeroflot fick pris häromåret för bästa businessklass inom SkyTeamalliansen, i konkurrens med bolag som Air France, Delta och KLM. Det säger kanske något.

Jag bjuder på några vackra rader om Sheremyetovo från http://www.salon.com/2007/06/15/askthepilot236/:

Sheremetyevo International, Moscow (SVO)

"The best at being worst is Sheremetyevo, built for the 1980 Olympics by crazed East German architects angry at their Soviet masters. Dim and grungy, with bizarre hexagonal clusters hanging from the ceiling; populated by roving bands of Gypsies and transit passengers lying around the floor awaiting escape; staffed by surly employees looking for naive foreigners to pad their salary. It's an hour in the passport control line. You retrieve your luggage -- or don't, depending on how well you wrapped it in duct tape -- and lug it to the customs line. After a long wait, an agent paws through your belongings before releasing you into a mob of taxi drivers and thieves."

"You can smoke. You can board a plane while staggeringly drunk and no one will say anything. In a corner on the ground floor there's a mini casino with bizarre games of chance. A shitty sandwich costs $10. The locals are unfriendly. It's still not uncommon to get detained and ripped off by one of the myriad police gangs shaking down passengers. The bathrooms are disgusting despite being constantly cleaned by a gaggle of old ladies who don't mind that you're peeing in front of them. A ride to the city takes two hours due to traffic jams. Taxis cost hundreds of dollars for people who can't bargain with the greedy drivers. And the people arriving on flights from the U.S. seem to uniformly be American adoptive couples -- the single most annoying group of people of all time, for some reason."

"Sheremetyevo was a total nightmare until recently; it's now only a partial nightmare. The planning geniuses constructed two terminals, international and domestic, on opposite sides of the runways, meaning a 30-minute ride on the ring road. No one ever thought to put up signs directing transfer passengers, who must find an unmarked bus cruising around the parking lot while avoiding the scam artists trying to snag you for $50 cab fares."
#33 2011-11-11, 09:39
KG_
Det enda tveksamma jag sett/upplevt i samband med Aeroflot är inrikesplanen i Ryssland, de kunde vara modernare. Jämfört med konkurrenterna är det dock det enda jag skulle flyga med inom Ryssland. Till och från Moskva ser jag ingen anledning att välja något annat bolag, det skulle vara bonus eller flygschemat då. Att alla flygvärdinnor är unga och vackra stämmer inte helt enligt min mening men genomsnittet är inte sämre än hos konkurrenterna. Jag förstår inte var alla skräckhistorier kommer från. Antingen är det sånt som hände för mer än sju år sedan, då flög jag med AF för första gången, eller folk med förutfattade meningar som letar efter minsta lilla att klaga på och gör en hönsgård av en halv fjäder, alternativt hade någon/några anställda en dålig dag. Aeroflot är naturligtvis inte perfektionen “företagifierad“ men inte sämre än andra.

Vad gäller flygplatsen SVO är väl den äldre utrikesterminalen inte så rolig men jag skulle inte kunna fördriva tiden så mycket bättre på Arlanda eller Kastrup. CDG och Schipol kan jag inte jämföra med efterson jag inte tillbringat någon längre tid där. Terminal fyra verkar vara ett steg i rätt riktning och ett nödvändigt lyft, även om inga butiker eller någon lounge öppnat när jag var där i mars 2010.
#34 2011-12-25, 19:32
Lightnight
Ursprungligen postat av Barsuk
Vilken terminal du landar på beror vilket bolag du flyger med. Flyger du SAS, Aeroflot eller någon av deras SkyTeampartners så hamnar du på splitternya terminalen.[/I]


Vill bara korrigera. SAS är inte med i Skyteam. Eller syftade du endast på Aeroflot?
#35 2011-12-26, 10:35
Ursprungligen postat av Lightnight
Vill bara korrigera. SAS är inte med i Skyteam. Eller syftade du endast på Aeroflot?


Mnja jag menade alltså precis vad som sår skrivet. Flyger du med SAS - som ju är Star Alliance - eller med Aeroflot eller ngn av deras SkyTeam kollegor så hamnar du på just nya terminalen.
#36 2011-12-26, 11:27
Ursprungligen postat av Barsuk
Hjältebolaget Aeroflot ligger mig varmt om hjärtat. Hjälteflygplatsen Sheremetyevo ligger mig minst lika varmt om hjärtat. Det känns som jag tillbringat halva mitt vuxna liv där så jag är väl hjärntvättad eller lider av något gisslansyndrom.

Vilken terminal du landar på beror vilket bolag du flyger med. Flyger du SAS, Aeroflot eller någon av deras SkyTeampartners så hamnar du på splitternya terminalen. Tyvärr, den gamla hade sin egen helt unika charm. Men om du har tid kan du traska tjugo minuter före eller efter incheckning/säkerhetskontroll till den gamla delen, de är sammanbundna. Så kan du uppleva litet av det gamla goda dåliga legendariska Sheremetyevo, flygplatsen som Gud glömde.

Aeroflot är kanonbra, punkt. Alla flygvärdinnor är unga, vackra, begåvade och talar flera språk flytande. Punktliga. Maten är bra. Planen är moderna o med allt man kan önska sig. Aeroflots snittålder på planen är mindre än fyra år, att jämföra med tex SAS vars plan ligger på över tolv år i snitt.

Aeroflot fick pris häromåret för bästa businessklass inom SkyTeamalliansen, i konkurrens med bolag som Air France, Delta och KLM. Det säger kanske något.

Jag bjuder på några vackra rader om Sheremyetovo från http://www.salon.com/2007/06/15/askthepilot236/:

Sheremetyevo International, Moscow (SVO)

"The best at being worst is Sheremetyevo, built for the 1980 Olympics by crazed East German architects angry at their Soviet masters. Dim and grungy, with bizarre hexagonal clusters hanging from the ceiling; populated by roving bands of Gypsies and transit passengers lying around the floor awaiting escape; staffed by surly employees looking for naive foreigners to pad their salary. It's an hour in the passport control line. You retrieve your luggage -- or don't, depending on how well you wrapped it in duct tape -- and lug it to the customs line. After a long wait, an agent paws through your belongings before releasing you into a mob of taxi drivers and thieves."

"You can smoke. You can board a plane while staggeringly drunk and no one will say anything. In a corner on the ground floor there's a mini casino with bizarre games of chance. A shitty sandwich costs $10. The locals are unfriendly. It's still not uncommon to get detained and ripped off by one of the myriad police gangs shaking down passengers. The bathrooms are disgusting despite being constantly cleaned by a gaggle of old ladies who don't mind that you're peeing in front of them. A ride to the city takes two hours due to traffic jams. Taxis cost hundreds of dollars for people who can't bargain with the greedy drivers. And the people arriving on flights from the U.S. seem to uniformly be American adoptive couples -- the single most annoying group of people of all time, for some reason."

"Sheremetyevo was a total nightmare until recently; it's now only a partial nightmare. The planning geniuses constructed two terminals, international and domestic, on opposite sides of the runways, meaning a 30-minute ride on the ring road. No one ever thought to put up signs directing transfer passengers, who must find an unmarked bus cruising around the parking lot while avoiding the scam artists trying to snag you for $50 cab fares."

Opolerad markpersonal hos Aeroflot och dom är duktiga på att flyga och att förstöra bagage (som dom vägrar betala för). Det är min sammanfattning.