Ursprungligen postat av jumpcut
Det är väl ändå flygplatspersonalen som är ansvarig för bagaget, det enda flygbolaget gör är väl att faktiskt flyga det som blir inlastat. Den enda som har kontakt med flygbolaget som överhuvudtaget rör väskan är väl incheckningspersonalen?
Ja och nej. Du som resenär har avtalat med flybolaget att dom skall ta dig & ditt bagage mellan punkt A & B. Oavsett vem som sköter hanteringen av bagaget så är det alltid din motpart i det avtal som en flygbiljett är som är ansvariga för att avtalet uppfylls. Alltså ska ev. krav alltid ställas till till bolaget som du köpte biljetten av alt. den på platsen av bolaget utsedda agenten.
Precis som när du lämnar in en vara för garantiåtgärd. Om reparationen drar ut på tiden eller om varan försvinner på vägen mellan Lurige Lothars Lågprislada och verkstaden så är det alltid Luriga Lothar som är skyldig att ersätta dig.
Att BA toppar "borttappningsligan" är kanske inte så konstigt. Jag läste för inte så länge sedan att Heathrow var den flygplatsen där det försvann i särklass mest bagage.
/#LOUDmouth#