Ursprungligen postat av Ballzfritzl
Först å främst, grattis!
Det är ett jobb som du förväntas sköta. Du förväntas att vara i tid och inloggad på din telefon vid arbetsstart, allra senast 5 minuter efter att ditt skift har börjat.
Det finns LCM (live call monitoring) som kommer lite då och då, dock inte när du är newhire av uppenbara skäl. Det finns också CSAT.
Alla desker på IBM har en såkallad SLA (service level agreement) vilket egentligen är bestämmelser på hur snabbt samtal ska svaras, osv. Även ifall dessa inte alltid möts så kommer det märkas om några slackar efter.
Din ATL (oftast) kommer skicka ut daily mails med information om hur många samtal du och dina kollegor har svarat, både individuellt och sammanlagt. Detta i rent utvecklingssyfte samt för att se om du slackar, om du har haft långa samtal och hur mycket tid du har spenderat på att skapa tickets. Tycker själv att det är grymt bra, man vill inte vara sämst.
Vet inte hur väl dina frågor blev besvarade. Hoppas att du fick lite klarhet i det hela.
Blanchardstown är nice! City centre ligger för jävla långt från jobbet imo, orka sitta 40 min på buss vid 06.00 på morgonen.
CSAT = Andel nöjda kunder?
Ok. De har i grund och botten samma förväntningar på min nuvarande arbetsplats och jag har generellt väldigt lätt att hålla tider så det är nog inga problem.
Ok, antar att LCM funkar lite som fjärravlyssning där jag arbetar nu. Det är också väntat så det är inget jättestort problem.
Inbegriper SLA isåfall också förväntningar på hur långa samtal ska vara och sånt.
Jag tackar för informationen. Det mesta låter bekant, blev mest lite förskräckt när jag läste hur hemskt vissa i tråden tycker att IBM är. Tycker personligen det låter som ett vanligt sånt här kneg men har ju förstås begränsad insyn.
Mjo, är bekväm av mig så gissar att det trots allt blir utåt Blanchardstown. Gillar att gå på konserter och sånt på vardagar men ett par taxiresor hem i månaden får man väl kanske offra för att slippa sitta på en buss hela dagen. Kanske dessutom billigare att bo därutåt.
Antar att det varierar väldigt mycket mellan avdelning och avdelning, och dag för dag, men vilken "Call Volume" får man räkna med. Stressa och gå från samtal till samtal eller ett par minuter mellan varje?
Jag tackar som sagt