Skånetrafiken borde tänka över kring hur de behandlar resenärer. Ikväll när jag varit ute och tagit några öl med en kompis tog jag bussen hem. Jag hade biljett men visade inte den (man går in bak nu och behöver inte visa sin biljett i automaterna, det är bara en uppmaning så att de ska kunna föra statistik).
Där jag vuxit upp tackar man chauffören för tjänsten. Jag ropar således till chauffören att ha en trevlig kväll. Han vägrar öppna dörrarna och säger att jag minsann ska visa min biljett innan jag går av. Jag blir lite irriterad över hans attityd men tar fram biljetten i appen. Innan jag hunnit blippa den ropar han ”tror du jag kör gratis eller?” och börjar köra iväg från min hållplats.
Vid det laget blir jag förbannad och ropar till chauffören om han är helt dum i huvudet och ber han öppna dörrarna. Han svarar inte och stannar vid nästa hållplats, varav jag blippar biljetten. Först då öppnar han dörrarna. Jag blir alltså tvungen att gå en hel hållplats helt i onödan och är vid det laget så förbannad att jag önskar chauffören en riktigt otrevlig kväll och ber honom dra åt helvete.
Skickade in ett klagomål till Skånetrafiken, så här ska fan inte deras blatte-chaufförer bete sig!