Hitta diskussioner med liknande innehåll

Flygbolag till LA

#13 2008-03-23, 01:54
Sigges
Ursprungligen postat av Savoy
Förresten, vad gäller för plastpåsarna med vätska - är det högst 100 ml i varje påse eller 100 ml flytande totalt, och i så fall, kan denna mängd vara uppdelad på obegränsat antal behållare/plastpåsar?


Det är högst 100ml per behållare så mycket som får plats i en enliters påse. En påse per person.
Alltså, om du har en flaska på 200ml som endast innehåller 50ml så är den för stor. Det är storleken på behållaren och ej mängden i som de går efter.
#14 2008-03-23, 02:37
Apjordan
Ursprungligen postat av Savoy
Det blev Berlin-Paris-San Francisco istället till slut, med Air France. Hört dåligt om CharlesDeGaulle-flygplatsen, men va fan, jag har blivit av med bagage 2 av 3 gånger på Heathrow så...man får ha mycket i handbagaget så ska det väl lösa sig! Förresten, vad gäller för plastpåsarna med vätska - är det högst 100 ml i varje påse eller 100 ml flytande totalt, och i så fall, kan denna mängd vara uppdelad på obegränsat antal behållare/plastpåsar?

Några goda tips till alla som letar flygbiljetter:
Tro inte att du kan lista ut när biljetterna är billigast, även om de så klart kostar mer under semestertider - vi lyckades pressa ner priset genom att välja tidig sommar istället för sen vår!
Tro inte att du kan lista ut vilket flygbolag som är billigast - det beror på dagens datum, vilken flygplats du flyger från och vilken flyglats du flyger till. Air France och KLM var omöjligt jobbiga (flera byten) och dyra i maj till LA, men billigast av alla i juni till SF! Precis tvärtom förhöll det sig med exempelvis British Airways.
Det är bäst att leta direkt hos flygbolagen, de har bra kalenderöversikter som mellanhänderna (t.ex. expedia) brukar sakna. Det är dessutom billigast att köpa från bolagen direkt, iaf har det varit det nu när vi har tittat.

Största orosmomentet nu: Vi ska ju byta på CDG i Paris, har bara 90 minuter, ska från terminal 2 D till 2 E. Har någon gjort ett liknande byte och hur gick det? Är det passkontroll och säkerhetskontroll emellan om man landar från Schengen och ska vidare med ett plan till USA?
Ska ju som sagt inte vara världens skönaste flygplats...


Befinner mig i LA justnu, ska åka hem i Juni och mellanlandar i paris - cdg. Har 80 minuter på mig att byta plan. Jag åkte via cdg innan jag kom hit och från att ha stigit av planet till alla kontroller osv tog ca 40 min.
Det kommer att gå fint. Det som jag stör mig på med cdg är att man måste åka bus och sedan tåg för att komma till sitt flyg -.- zz..
#15 2008-03-29, 01:38
Kapten Klänning
Åk inte med Lufthansa bara. Maken till skitflygbolag får man leta efter, de har inte ens egen tv bak i stolarna, skandal år 2008.
#16 2008-03-29, 14:40
Savoy
Ursprungligen postat av Apjordan
Det som jag stör mig på med cdg är att man måste åka bus och sedan tåg för att komma till sitt flyg -.- zz..


Vadå, buss och sedan tåg bara för att ta sig mellan terminaler menar du?? I mitt fall 2D till 2E...

Någon som åkt Air France 747-400 och vet om planen har individuella skärmar även i economy? Har hört motstridiga uppgifter om detta nämligen.
#17 2008-07-28, 13:44
Rytve
Jag förstår inte varför ni gnäller på Delta. Visst dom har en del Boeing 767 dom trafikerar Europas stor flygplatser med. Men dom har köpt in rätt många Boeing 777-200 och dom är det bannemej inget fel på.
#18 2008-08-27, 21:22
hanoi_rocks
Delta är inte sämre än SAS, BA, Continental m.m.

Sist jag åkte med Delta hade de överbokat. Men som tur var hade de en plats över i 1:a klass åt mig. ARN-Atalanta med skumpa, ostbricka och framför allt bekväma stolar.
#19 2008-08-28, 10:56
Jafo
Ursprungligen postat av Savoy
Vadå, buss och sedan tåg bara för att ta sig mellan terminaler menar du?? I mitt fall 2D till 2E...

Någon som åkt Air France 747-400 och vet om planen har individuella skärmar även i economy? Har hört motstridiga uppgifter om detta nämligen.


Verkar som om det finns transferbussar: http://www.aeroportsdeparis.fr/Adp/en-GB/Passagers/Arrivees/EnCorrespond...
(CDG tycker jag inte är speciellt jobbig, bara dryga fransmän ibland, ja och lite sliten)


För din fråga om skärmar, kolla: http://www.seatguru.com/airlines/Air_France/Air_France_Boeing_747-400.php

(för övrigt kan jag rekommendera till alla andra att ha koll på seatguru.com , jäkligt bra att veta när man ska checka in och be om säten på rätt plats i planet. Lite nördigt kanske, men kan vara bra)
#20 2008-08-28, 11:27
sleinad
Ursprungligen postat av hanoi_rocks
Delta är inte sämre än SAS, BA, Continental m.m.

Sist jag åkte med Delta hade de överbokat. Men som tur var hade de en plats över i 1:a klass åt mig. ARN-Atalanta med skumpa, ostbricka och framför allt bekväma stolar.


Alla bolag är ju bra om man lyckas få en plats i första klass.
I ekonomi är Delta faktiskt rätt sunkigt. I alla fall så länge man flyger till/från Europa och hamnar i just en sån där 767.
#21 2008-08-28, 11:30
sleinad
Ursprungligen postat av Kapten Klänning
Åk inte med Lufthansa bara. Maken till skitflygbolag får man leta efter, de har inte ens egen tv bak i stolarna, skandal år 2008.


Finns två möjliga förklaringar.
1. Det går långsamt med beställningen eftersom de har ett gäng plan som ska få skärmar. 30 stycken 747 bland annat. Som dessutom ska pensioneras inom 2-4 år och ersättas med större plan.

2. De har gjort det till en grej för att man ska tycka "fan va illa" och köpa business/first istället. För de två klasserna är riktigt bra på Lufthansa
#22 2008-08-28, 22:02
hanoi_rocks
Ursprungligen postat av sleinad
Alla bolag är ju bra om man lyckas få en plats i första klass.
I ekonomi är Delta faktiskt rätt sunkigt. I alla fall så länge man flyger till/från Europa och hamnar i just en sån där 767.


Jag tycker inte att de har varit sämre även de gånger jag åkt ekonomi. Däremot tycker jag att Cathy Pacific är klassen bättre än alla andra flygbolg jag åkt med.