Kafkaliknande situation med Norwegian..
Vi hade bordat flygplanet när kaptenen sa att det var ett instrument som indikerade ett fel och att de behövde bryta strömmen på flyget en kort stund för att se om det gick att resetta.
Efter några minuter återkom han och sa att det tyvärr inte fungerade utan att de var tvugna att flyga in en tekniker från annan ort. Han meddelade att flyget var inställt och de bad oss lämna flygplanet.
Jag hörde ingenting från Norwegian vare sig om ombokningar eller annat och telefonkän var flera timmar lång. Det hela slutade med att jag bokade en biljett med SAS istället.
Innan SAS lyfte märke jag att Norwegian helt sonika hade avbokat min utresa (returen var dock kvar)
När jag kom hem lämnade jag in kvitton och annat för mina utlägg och skrev at jag ville ha ersättning för inställt flyg.
Svaret jag fick ser ut såhär:
"Thank you for contacting us with your claim. We regret the time itÂ’s taken to respond to you and we thank you for your patience.
Unfortunately, Norwegian flight xxxxxx was cancelled. This disruption was caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken.
Norwegian flight: xxxxx
Disruption type:
Cancelled
Reason for disruption:
This disruption was caused by an inspection of the aircraft following a possible technical fault. During inspection no technical defect was found. The aircraft was then released for operation without the need to replace any components
Unfortunately, we're unable to cover the expenses claimed as we're not liable for such costs. "
Men vaffan !!
Är det någon som kan tipsa mig om hur jag går vidare ?
ARN ? Eller finns det andra instanser som fungerar bättre ?