Kollektivtrafik och kontrollanter [Sammanfogad]

#745 2010-09-01, 20:17
Dignam
Hade varit och handlat mat. Skulle åka hem och hade ingen slbiljett så jag sms för att få en biljett. När jag visar upp denna för han i kuren så säger han att det är en falsk biljett. Jag säger som det är att jag betalat och nyss fick den.


Han börjar först snacka om att de står fel datum alltså 10. Idioten fattar inte att 10 står för 2010. Så jag säger det till han att det står 2010-09-01. Men han flinar bara åt mig. Då går jag igenom ändå och blir stoppad av en ordningsvakt som tar mig i armen och säger att jag inte betalat. Jag säger att jag gjort det och visar sms biljetten. Han säger att det är han i kuren som bestämmer.

Ringer då SL och berättar vad som hänt och de ser givetvis att jag skickat en betalning för cirka 30 minuter sen. Ger luren till han i kassan igen och får tillbaka den. Då säger SL kundtjänt att jag ska visa biljetten igen, jag vill såklart ha kompissation för maten som blivit dålig under tiden samt begär taxi hem. Något de inte kan erbjuda.


Får det gå till såhär? Vad kan jag göra?

Har nog aldrig varit så upprörd. Det värsta var kontrollanten som flinade...
#746 2010-09-01, 20:20
Andiders
När kontrollanten gör så så säger du "ring upp din chef, jag vill prata med honom, för du missköter ditt jobb, och de tänker jag anmäla".
Roliga är att dom oftast blir skiträdda då och genast säger "förlåt".
#747 2010-09-01, 20:22
Ramaskriet
Det finns säkert någon konsumentombudsman eller vad det nu vill kallas som kan ta hand om ditt ärende. Bedrövligt beteende från SL - förstår verkligen din frustration!
#748 2010-09-01, 20:24
Dignam
Ursprungligen postat av Andiders
När kontrollanten gör så så säger du "ring upp din chef, jag vill prata med honom, för du missköter ditt jobb, och de tänker jag anmäla".
Roliga är att dom oftast blir skiträdda då och genast säger "förlåt".


Sa ju att jag vill det men fick något jävla nummer till kundtjänst därför som jag ring dem. Helt sjukt, fan man har ju inte ett skit att säga till om. Detta måste ju vara ett stort tjäntefel. Vad kan jag begära för ersättning?

Kan man gå till någon tidning med detta?
#749 2010-09-01, 20:26
Dignam
Ursprungligen postat av Ramaskriet
Det finns säkert någon konsumentombudsman eller vad det nu vill kallas som kan ta hand om ditt ärende. Bedrövligt beteende från SL - förstår verkligen din frustration!


Ja, det värsta var fitt kontrollanten som var as nöjd och flinade åt mig hela tiden. Man känner sig förödmjukad minst sagt.
#750 2010-09-01, 21:10
SYL
Den där skiten har också hänt mig fast på en buss.
Fittan tänkte inte köra eftersom jag hade en "fakebiljett" och jag fick mördarblickar av resten av bussen som trodde jag var någon tattare som inte betalat. Skillnaden var väl att jag lackade och vägrade gå av så han var illa tvungen att åka vidare. Amatörer..
#751 2010-09-01, 21:22
Tant_Grön
Du skulle tagit taxi ändå och skickat in kvittot och begärt att få använda dig av resegarantin.
#752 2010-09-01, 21:48
BenAsslick
Varför skällde du inte på kontrollanten för att inte kontrollera kontrollkoden?

Sounds kinda obvious.
#753 2010-09-01, 21:51
Glinjarn
Fyfan, dåligt att du inte fick nån kompissation.
#754 2010-09-01, 21:55
Robert_Goatse
Vad var det för mat TS handlade som blev dålig så snabbt?
Sedan är SL väldigt dåliga på att ge kompissation.
#755 2010-09-01, 21:58
Dignam
Ursprungligen postat av Robert_Goatse
Vad var det för mat TS handlade som blev dålig så snabbt?
Sedan är SL väldigt dåliga på att ge kompissation.

Det är fan dåligt av dem. Jag hade glass bror.
#756 2010-09-01, 22:00
Spritzy
fan va sur man hade varit. Ytterligare bevis på att kollektivtrafiken inte har en chans att ersätta egen bil.