Köpenhamn - Budapest luktar reguljärflyg lång väg.
Ofta är det ju så att om man åker till nån charterdestination kan man hitta skitbilliga
biljetter sent. Dock funkar charter och reguljära flygningar olika. Resebyråer typ Ving
och Fritidsresor och andra charter-arrangörer köper ju hela flygplanet av flygbolaget
för ett fast pris. Detta pris ska flygbolaget ha för chartringen av flygplanet, oberoende
om det flyger fullt eller tomt. Alltså vill arrangörerna fylla planen till sista plats, och kan
då sälja tokbilliga biljetter.
Reguljärbolagen beter sig annorlunda, och om dom har bra lönsamhet på sin flyglinje
gör det inget om dom flyger med 10% tomma stolar; dom tjänar ändå tillräckligt med
pengar för att det ska vara värt det för dom. Alltså säljs inte några tokbilliga reguljär-
biljetter i sista sekunden utan reguljärbolagen HÖJER ofta priserna ju närmare avgång
du kommer.
Kolla med nåt lågprisbolag. Wizz Air, eller RyanAir eller nåt.