Vill höja ett varningens finger för Hertz i Kalifornien.
Hyrde bil där från dem i 5 dagar genom den svenska hemsidan. Fick bilen och lämnande tillbaka bilen utan problem, fulltankad.
Ca 1 månad senare dyker ett brev upp från Hertz där de beklagar att vi tyvärr inte tankat bilen full och att det har gjort det åt oss på en kostnad av ca 90$ som nu dragits på vårt kort.
Vi hade naturligtvis gjort det och hade som tur var kvar både återlämningskvitto från hertz där bilen noterades som 8/8 full samt tankkvitto får Chevron.
Jag skriver ett mail till deras otroligt kassa support (går att ringa också om man vill betala för att kontakta dem) där det står att vi ska få svar om ca 2 veckor. Tiden går inget händer. Ännu mer tid går och inget svar fortfarande. Jag kopierar exakt samma brev och skriver att det är andra gången vi nu tar kontakt och att om de ignorerar oss kommer vi ta till juridisk hjälp (notera att vi skriver till hertz support i USA).
Då plötsligt några dagar kommer ett mail där de ursäktar sig och eftersom vi har så bra "bevis" så kommer vi självklart få tillbaka våra pengar.
Efter att ha gjort lite research i efterhand så är detta tydligen inget ovanligt och ett enkelt sätt för dem att tjäna mer pengar på kunden. Oftast har man ju inget sätt att bevisa motsatsen.
Så kom ihåg detta ni som hyr från Hertz i USA.