2009-08-15, 18:06
psike
Hej,

Har tyvärr inte något att tillföra, mer än det jag läst på di.se. Dom ställer krav på lönesänkningar hos flygande personal när man samtidigt skönjar bland kommentarerna att de stora problemen är en enorm administration (tack vara tre stater som ägare?). Ett annat problem är den "gamla stammen" i den flygande personalen som har dom obskyra lönerna snarare än relativt nyanställda?

Så hur förhåller det sig egentligen med SAS, vad är sant, falskt, finns det hopp eller är frågan inte OM utan NÄR det blir konkurs (för Norge, Danmark, Sverige kan väl inte pumpa in miljarder i all oändlighet när vi direkt vi får chansen väljer Skyways eller norwegian istället?)

Själv väljer jag ofta norwegian/skyways istället även om det i första fallet kräver en rejäl biltur före avresa mot målet (i regel knugliga hufvudstaden) eller i andra fallet skyways innebär att man "går iland" på någon obscen terminalliknande plats på "arlanda" (även om jag ibland tror att man är närmare gävle än arlanda med tanke på promenaden!).

För övrigt verkar ju VDn vara lite av en pajas? Fel person på ett relativt stort företag?

En artikel: http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3Fstat%3D0%26Articl...