2006-03-09, 11:48
Stained
Ursprungligen postat av Stålfarfar

SAS, å andra sidan, drar in på långlinjerna. Nu släcks Singapore den sista mars. Man satsar i stället på att köra full apklass på europalinjerna för att skrämma bort européer som potentiellt skulle kunna resa med SAS på långa sträckor, vilket tidigare varit ganska populärt. SAS har valt en annan väg, att sänka sig till Ryanairs nivå vad gäller ombordservice men att behålla sina höga priser. Inte konstigt att kunderna väljer bort SAS.


Lite OT, men det ryktas att SAS kommer öppna ARN-PEK och CPH-HKG nästa år. Singapore var väl ändå ingen riktigt höjdare eftersom den var via Bangkok och Singapore Airlines flög CPH-SIN direkt 4ggr/vecka. Sen anser jag att det var ett ännu större misstag av SAS att lägga ned Köpenham-Los Angeles 1994, hoppas att de inte gör samma sak med Seattle där de idag är ett 3 bolag som flyger Europa-Seattle direkt.