Förstår vad du menar men jag tror inte att SAS har sträckan Phuket-Bangkok som linje, den ingår i andra t.ex. Phuket-Bangkok-Cph. Så om stolarna säljs om för denna sträcka skulle det vara Bangkok Airways som administrerade detta och tog vinsten.
Nu var det egentligen inte riktigt det jag menade (var lite otydlig i min förra post). Det jag tror kan vara anledningen är att en biljett för Bangkok-Köpenhamn är dyrare än en biljett för sträckan Phuket-Köpenhamn. Detta p.g.a. utbud kontra efterfrågan, konkurrens etc. Om så är fallet vill man givetvis inte från SAS att kunder som bara ska flyga Bangkok-Köpenhamn, sätter i system att köpa den billigaste sträckan (den längre här), för att sedan bara åka den del som egentligen skulle varit dyrare.
Läste på nätet att det var vanligt att resor som gick från Arlanda ut i Europa via Köpenhamn ofta var billigare för resenärer som startade på Arlanda, trots att de flög en längre sträcka. Detta p.g.a. av konkurrens på flyglinjerna.