2013-01-16, 12:58
nightpusher
Ursprungligen postat av Lobengula
Visst kan det vara frustrerande men flygbolag måste ha rigida regler eftersom de otroligt många passagerare och och tusentals anställda. Det går inte att trixa med varje enskild bokning och låta en random anställd avgöra vad som är rätt eller inte. Men med detta sagt så kan givetvis en "senior" bokningsagent som har befogenhet att kringgå reglerna möjlighet att göra lite mer. Det mesta är dock inprogrammerat i datorsystemet och det resulterar i att: "The computer says no".

I det här fallet gissar jag på att han gjorde om biljetten till en "open-jaw", d.v.s. att biljetten fick en destination som skiljer sig från hemreseorten. Det brukar vara möjligt men kan kosta extra.

Skönt att det löste sig men alla flygbolag har det här förfarandet så det är inte så att SAS är sämre än andra.


Men min frustration kommer nog mest ifrån deras ohövlighet i telefon.
Blev närmast chockad av bemötandet från den första telefonsupporten.
Fick mig att känna att jag var en plåga som ens ringde dom.
Och det var tvärnej utan att ens kunna säga "tyvärr går det inte".

Och varför kan en kille i Danmark i disken göra dessa ändringar utan problem på en gång utan några som helst problem.

Hursomhelst var detta nog min sista resa med SAS tyvärr.