Ursprungligen postat av nightpusher
Men min frustration kommer nog mest ifrån deras ohövlighet i telefon.
Blev närmast chockad av bemötandet från den första telefonsupporten.
Fick mig att känna att jag var en plåga som ens ringde dom.
Och det var tvärnej utan att ens kunna säga "tyvärr går det inte".
Och varför kan en kille i Danmark i disken göra dessa ändringar utan problem på en gång utan några som helst problem.
Hursomhelst var detta nog min sista resa med SAS tyvärr.
Du kan testa att byta flygbolag men det kommer förmodligen inte att hjälpa. När man ringer till ett flygbolags kundtjänst så kommer du till ett call-center med låbetalda telefonister med minimal utbildning. Vissa kan vara duktiga men det finns massor med stolpskott. De följer en manual och har fått begränsad utbildning. När jag ringer till BA's kundtjänst och upptäcker att det är en nolla som jag pratar med så lägger jag på och ringer igen.
Om du däremot pratar med en anställd på flygbolaget ifråga så har du mycket bättre chans att få kvalificerad hjälp. De är överlag mer utbildade och vet vilka alternativ som finns.
I ditt fall så hade telefonisten helt rätt, du kan absolut inte skippa ett segment på biljetten. Personen på flygplatsen visste dock att man kan göra om biljetten till en s.k. open-jaw. Jag är övertygad om att telefonisten inte hade en aning om det.