2015-03-03, 16:02
Bajsfacisten
Ursprungligen postat av Redor
Fast någonstans måste man ju som ägare dra en gräns och sätta en regel. Man kan inte som gäst/kund alltid ta förgivet att kvarglömda saker skickas utan betalning eller löfte om senare betalning. Om man glömmer något betydligt större och tyngre? Ska då företaget stå för porto tills kund förhoppningsvis betalar?. Antingen beslutar man att kvarglömt skickas gratis eller så betalar kunden portot för det hen glömt. Det e ju omöjligt att personalen ska agera postombud och väga och mäta för att sen återkoppla till gästen liksom. Visst kan det anses dumsnålt men det är det enda operativt rätta.


Nej det är rimligt, hotell är en serviceverksamhet. Som hotellgäst förväntar jag mig service att de skickar saker efter mig om jag glömt det, så smidigt som möjligt. Betalningen är av sekundär betydelse. Det ska vara smidigt och enkelt att bo på hotell. Att skicka saker är ingen svår sak, ingen svår sak alls. Det är en sak som en somalier skulle kunna klara av om den kan läsa och lågstadiematematik. En sak är ju lite annorlunda om en kund hade glömt av en 23 tons bandgrävare på parkeringen, men det är nog inte så vanligt.