2020-11-06, 13:08
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Se text ovanför,efter det blev inställt fick jag ett mail där jag kunde välja voucher eller återbetalning,valde återbetalning,fick sedan efter några dagar nytt mail där dom bekräftade att återbetalning skett till kort som slutar på 1820, summan stämde inte riktigt heller,funderade inte mer på det mer än tyckte det var konstigt för jag betalade via banköverföring till Supersavertravel som jag bokade med (finns på mitt bank kontoutdrag)
men det kunde ta 2-7 bankdagar skrev dom, i går hade det gått 10 bankdagar,så jag kontaktade dom via Twitter och fick respons ganska omgående,men dom påstår fortfarande att jag betalat med kort,och efter lite konversationer fram och tillbaka där jag skickade kontoutdrag mm så sa dom helt enkelt att dom inte kunde hjälpa mig mer,
Vanlig scam hos Ryan Air eller bara nån missuppfattning?


Researrangören i detta fall Supersavertravel har ett flertal digitala bankkort som de använder för att boka resor med hos de olika flygbolagen, de genererar ett unikt kort för varje bokning. Så RyanAir har rätt de har fått betalt via Mastercard. Mellanskillnaden på 20% har Supersaver tagit hand om som kommission. Detta är nackdelen med tredjeparts resor att man inte har några rättigheter gentemot flygbolaget så om du tex skulle bli strandad på nått resemål så har Ryanair ingen skyldighet att hjälpa dig hem utan det får du ordna med själv alternativt vända dig till Supersavertravel och hoppas de tar ansvar (fast dessa brukar ju inte vara tillgängliga för kommunikation utanför kontorstid så det är ju ingen hjälp ifall man behöver hjälp kvällstid). Därför bokar jag alltid direkt med flygbolaget för att jag då får rätt till mer stöd om nått går fel. RyanAir hatar tredjeparts säljare så därav din styvmoderliga behandling. Vänd dig till Supersaver och hoppas de återbetalar alla pengar.