Ursprungligen postat av PornKing
Researrangören i detta fall Supersavertravel har ett flertal digitala bankkort som de använder för att boka resor med hos de olika flygbolagen, de genererar ett unikt kort för varje bokning. Så RyanAir har rätt de har fått betalt via Mastercard. Mellanskillnaden på 20% har Supersaver tagit hand om som kommission. Detta är nackdelen med tredjeparts resor att man inte har några rättigheter gentemot flygbolaget så om du tex skulle bli strandad på nått resemål så har Ryanair ingen skyldighet att hjälpa dig hem utan det får du ordna med själv alternativt vända dig till Supersavertravel och hoppas de tar ansvar (fast dessa brukar ju inte vara tillgängliga för kommunikation utanför kontorstid så det är ju ingen hjälp ifall man behöver hjälp kvällstid). Därför bokar jag alltid direkt med flygbolaget för att jag då får rätt till mer stöd om nått går fel. RyanAir hatar tredjeparts säljare så därav din styvmoderliga behandling. Vänd dig till Supersaver och hoppas de återbetalar alla pengar.
Ok, nyttig info att Supersavertravel använder sig av Mastercard, det roliga är att summan Ryan Air säger sig återbetalt är 20% högra än vad jag betalade ;-) så att dom "supersavertravel" får nått att stoppa i fickan är väl då lite överdrivet,vilket kanske då visar varför DOM inte är så intresserade av en återbetalning till mig, dom skulle ju gå med förlust