Ursprungligen postat av Nonki
Hejsan
Det är jag som driver Nonkis Travel Agency AB och jag känner mig orättvist påhoppad av skribenten ovan!!
Han påstår att jag inte har någon kunskap om resebokningar och att jag överlåter detta till någon annan. Detta är fullständigt felaktigt, jag sitter på min resebyrå och svarar i telefon, på mail och bokar för fulla muggar i mitt bokningssystem! Om någon kund kommer in så servar jag kunden med vad han eller hon behöver ha hjälp med. Jag har sysslat med detta i flera år nu och anser mig fullständigt kompetent att sköta mitt jobb.
"Kontoret på fickan bolag".....varför uttalar du dig på detta sättet utan att veta ett dyft om hur jag jobbar? Tag reda på fakta innan du uttalar dig....
Ditt rabblande av de olika bokningsklassernas beteckningar med mera tror jag inte tillför de allra flesta läsare här någonting. Kanske du gör så här för att briljera, vad vet jag? Men hur som helst så har du fel i delar av ditt rabblande. Tex det du skriver om bokningsklasserna Q, H och M. Du skriver:
Bokningklasserna Q,H,M går att boka om mot en ombokningskostnad för hemresan, utresan går inte att omboka om biljetten redan är uttagen.
Detta är helt felaktigt. Q, H och M går att boka om UTAN någon ombokningskostnad på hemresan, obegränsat antal gånger och utresan GÅR att boka om, obegränsat antal gånger, mot en avgift.
Annars håller jag fullständigt med dig när du skriver om vikten av att anlita en byrå som har personlig service där tjänstemannen eller kvinnan hjälper till med preliminärbokningar, väntbokningar och all tänkbar service vid bokningen. Det är nämligen precis så jag jobbar i min byrå.
Det får räcka med detta, skriver absolut inte här för att göra reklam utan kände att jag var tvungen att bemöta detta orättvisa påhopp.
Tack för mig!
MVH Nonki
Du snackar en massa dritt och kunskap inom biljettering har du defenitivt ICKE.
Till skillnad mot dig så har jag jobbat i denna bransh i dryga 30 år och är genuint utbildad på SAS där jag började min bana 1979, men du var väl inte ens född då. Ditt s.k bolag har INGEN IATA och du är INTE vare sig behörig eller kunning i ticketing. Det är jag däremot och jag är så pass gammal att när jag började på SAS så skrev vi biljetterna för hand. Du var väl knappt född då. Näe din pajsare, kamma dig och skaffa dig kunskap innan du börjar orera en massa dritt.