Hitta diskussioner med liknande innehåll

Flygbolag - Australien

#13 2011-01-24, 04:32
alver
Det ar ocksa runt 24000 miles t.o.r mellan Oz - Svea och efter 2-3 rundtripper har man skrapat ihop till en uppgradering till business pa de flesta bolag sa det ar ocksa vart att betala nagon hundring extra om det behovs for att flyga med en viss allians (star alliance for min del). Att ena gangen flyga med KLM, andra gangen med Lufthansa och tredje med Qantas ar onodigt da man gar miste om dessa mojligheter (alla tre i olika allianser), om man inte ar beredd att betala for det dvs.
#14 2011-01-24, 09:40
leenie
Ursprungligen postat av alver
Stora flygbolag som Lufthansa koper nya plan ganska ofta dock och erfarenheter som baserar sig pa 4-5 ar tillbaka i tiden ger inte mycket (om vi inte pratar SAS dvs dar det nyaste long haul ar 10 ar). Numera opererar de A380 fran Frankfurt...


Som sagt så flyger jag aldrig via Frankfurt nuförtiden oavsett... Mina tidigare erfarenheter hade mindre med själva maskinerna att göra och mer om service, mat, bekvämligheter, renlighet osv. Jag gillar inte Lufthansa som sagt. Men du får ju gärna älska dem för det.

Ursprungligen postat av nickname75se
Enda sättet att få mig att mellanlanda i London är att ändra flygrutten efter takeoff och inte erbjuda en fallskärm som jag kan få låna...

mvh/nickname


Haha, jag föredrar helt klart LHR trots att den är stor och meckig och deras säkerhetskontroller är lite löjliga. Men shoppingen är bra.
#15 2011-01-24, 09:53
alver
Ursprungligen postat av leenie
Som sagt så flyger jag aldrig via Frankfurt nuförtiden oavsett... Mina tidigare erfarenheter hade mindre med själva maskinerna att göra och mer om service, mat, bekvämligheter, renlighet osv. Jag gillar inte Lufthansa som sagt. Men du får ju gärna älska dem för det.


Som jag har skrivit i tidigare tradar sa flyger jag alltid med SQ (dar det gar) da de asiatiska bolagen och flygplatserna ar vida overlagsna alla andra... lite drygt att jag inte kan fa Westpac's visakort (kredit) som ger miles med SilverKris (SQ's bonusprogram) innan jag blir PR dock.
#16 2011-01-25, 21:36
stibkloF
Ursprungligen postat av nickname75se
Personligen undviker alltid både Lufthansa och Qantas. Har aldrig varit nöjd med någon av dom och det vill jag gärna vara när jag flyger i 24h och betalar normalpris.
- Får också 70-80-talsvibbar av LH och stämningen var helt enkelt alldeles för "tysk" för min smak.
- Sist jag flög med Quantas hade dom medelålders gubbsjuka manliga(?) flygvärdar och helkass service.

Brukar alltid kolla med Emirates, Thai och Singapore i första hand. Sällan allra billigast men jag pröjsar hellre nån extra hundring för service och bekvämlighet. Men det är väl en smaksak.

Enda sättet att få mig att mellanlanda i London är att ändra flygrutten efter takeoff och inte erbjuda en fallskärm som jag kan få låna...

mvh/nickname



Ha ha - vi hade säkert samma snubbe - en äldre korpulent gubbe utvandrad från Sverige. Han vart så pratsjuk att jag höll på att krevera.

Som sagt SQ - där slipper man dessa indiver - samt att de servar dig utan blinka - tillskillnad från Qantas.
#17 2011-01-28, 01:39
FruktPalm
stockholm perth, från arlanda 32h, för 6400kr cathay pacific

eller

stockholm skavsta london stansted ryanair
london sta, kuala lumpur, perth med air asia, för 5100 kr

räcker 5 timmar för att connecta flyg i london eller behöver jag lite mer för säkerhets skull?
#18 2011-01-28, 01:43
wmathyy
Ursprungligen postat av FruktPalm
stockholm perth, från arlanda 32h, för 6400kr cathay pacific

eller

stockholm skavsta london stansted ryanair
london sta, kuala lumpur, perth med air asia, för 5100 kr

räcker 5 timmar för att connecta flyg i london eller behöver jag lite mer för säkerhets skull?

Borde räcka 5h, men man vet aldrig. Blir de förseningar får du ju inte tillbaka dina pengar.
#19 2011-01-28, 02:23
alver
1300kr for att slippa allt trubbel med budgetflyg och flyga med en premium airliner ar det latt vart. 5h racker dock, om det inte blir forseningar dvs och blir det sa att du missar ett flyg och far kopa ny biljett pa plats blir det inte billigt...
#20 2011-01-29, 12:14
leenie
Ursprungligen postat av FruktPalm
stockholm perth, från arlanda 32h, för 6400kr cathay pacific

eller

stockholm skavsta london stansted ryanair
london sta, kuala lumpur, perth med air asia, för 5100 kr

räcker 5 timmar för att connecta flyg i london eller behöver jag lite mer för säkerhets skull?


Hade aldrig tvekat. Som Alver skriver 1300 mer för att ha en all-in-biljett, checka in bagaget hela vägen och kunna slappna av och inte oroa sig är billigt enligt mig!
#21 2011-01-29, 16:18
stibkloF
Ursprungligen postat av FruktPalm
stockholm perth, från arlanda 32h, för 6400kr cathay pacific

eller

stockholm skavsta london stansted ryanair
london sta, kuala lumpur, perth med air asia, för 5100 kr

räcker 5 timmar för att connecta flyg i london eller behöver jag lite mer för säkerhets skull?


One-way ticket?
#22 2011-02-10, 02:00
FruktPalm
Ursprungligen postat av stibkloF
One-way ticket?


sent, men yes ofc.

billigaste du kommer undan med tur o retur är 10k ..tror jag
#23 2011-07-04, 11:58
Flygbolaget Tiger Airways har problem, hela flottan står stilla (endast australien).

Ni som har biljetter bör se upp.

"MEDIA UPDATE STATEMENT FROM TIGER AIRWAYS AUSTRALIA – 15:30 HRS, 4 JUL 2011

Following the Civil Aviation Safety Authority of Australia's (CASA) instruction to suspend Tiger Airways Australia's domestic services until next Saturday, 9 Jul 2011, please find following an update from the airline as of 15:30 hrs AEST, 4 Jul 2011."

http://www.tigerairways.com/au/en/disruption.php
#24 2011-07-05, 15:27
dunderdejv
Bokade för några dagar sedan Qatar Airways för en ToR (om en vecka-december) för 12000. Sök på Stockholm - Melbourne, Melbourne - Köpenhamn på tillbakavägen. Verkar som det ofta är billiga biljetter på det sättet. Om jag hade åkt från och till Stockholm både gångerna så hade det gått på 17 000 istället. Det enda som är skillnaden är att jag åker med EXAKT samma plan, samma rutt, samma tid, bara att det är EN EXTRAFLYGNING med SAS från Stockholm - Melbourne efter, vilket kan kännas lite onödigt. Helt sjukt att ytterligare en flygning drar ner priset, och samtidigt så mycket. Men har väl kanske något med flygskatterna att göra eller liknande.