Du har inte klart för dig vad ett varumärke är, men i det här fallet har det absolut inget med bilettyp att göra.
Jo, det har det. snowflake är en biljettyp, även fast den bokas från egen hemsida. En egen aktör har de aldrig varit, även fast det verkat så utåt tills den 31 oktober i år. Sen dess finns inga renodlade snowflakeflighter, samtliga flygningar är Scandinavian Airlines-flighter där det bland annat säljs snowflakebiljetter.
Eller när såg du senast reklamen på spårvagnarna som sa: "Flyg economy class till London". Economy class som här utgör exemplet, är en produktgrupp under varumärket SAS. Har de andra biljetterna en egen hemsida med egen adress eller sorterar de under SAS? Förstår du skillnaden nu?
Det spelar väl ingen roll om dom har egen hemsida eller inte? Economy Class och snowflake är två olika biljettyper ombord på Scandinavian Airlines-flygningar.
Snowflake marknadsför sig inte under SAS flagga utan vill ge sken av att vara en fristående aktör.
Ja, vill ge sken av att vara kanske men dom är inte det ändå.
Alltså är de ett eget varumärke och existerar i allra högsta grad.
Jag har aldrig sagt något annat men något annat än en biljettyp är dom inte längre. snowflake har inte längre några egna chefer eller någon som har något att säga till om, kanske någon/några som är ansvarig för denna biljettyp precis som det finns några som är ansvariga för Economy Class osv.
Ni på SAS skriver inte alltid Snowflake med små bokstäver, det har jag ju dessutom precis bevisat.
I samtliga brev, intern kommunikation och så vidare så skrivs det med små bokstäver. Hemsidan tänker jag inte på.