Dina senaste bokade/flugna flygningar

#25 2012-04-15, 22:03
Tjaeng
Ursprungligen postat av mjulven

Juli 2011
Arlanda - Heathrow (SAS) Tur och retur
Både dit och hem åkte jag med något flygplan som var helt horribelt trångt. Dessutom landar inte SAS på den nyare terminalen på Heathrow vilket var ett stort minus. Kommer definitivt välja BA nästa gång av den anledningen om jag får möjligheten. Heathrow terminal 2(eller om det var 3) var extrem dåligt utformad. I vissa fall kunde man ju ha 20 minuter att gå från butikerna till gaten.


Märk väl att Terminal 5 uteslutande används av British Airways och Iberia (tillhör samma koncern). SAS och resten av Star Alliance flyttar förmodligen in i nya Terminal 2 när denna är färdigbyggd.

Ursprungligen postat av mjulven

Arlanda - Los Angeles/SFO
Är i bokningsfasen och funderar på vad som är bäst. Det som jag tycker vore smidigast är att byta i Amsterdam eller London och därifrån flyga direkt. Har ju ingen lust att missa ett byte i New York/Chicago på grund av att det tar en jävla till i passkontrollen. Dessutom känns det som att jag inte vill byta flyg jetlaggad. Men jag har dessvärre ingen tidigare erfarenhet av flygbyten. Så vi får väl se.


Ta gärna en titt på Swiss. Finns direktflyg från Zürich till Los Angeles, och bolaget har fin ekonomiklass på både korta och långa rutter. Lufthansa från München fungerar också bra. Undvik Frankfurt, London och Paris om du vill ha okomplicerat planbyte (även om LHR blivit bättre sedan T5 fått ett par år på nacken).
#26 2012-04-16, 19:40
mjulven
Ursprungligen postat av Tjaeng
Märk väl att Terminal 5 uteslutande används av British Airways och Iberia (tillhör samma koncern). SAS och resten av Star Alliance flyttar förmodligen in i nya Terminal 2 när denna är färdigbyggd.

Ta gärna en titt på Swiss. Finns direktflyg från Zürich till Los Angeles, och bolaget har fin ekonomiklass på både korta och långa rutter. Lufthansa från München fungerar också bra. Undvik Frankfurt, London och Paris om du vill ha okomplicerat planbyte (även om LHR blivit bättre sedan T5 fått ett par år på nacken).


Misstänkte nästan det, har landat på terminal 5 gången innan jag flög till London, men då var det som sagt med BA. Grejen å var att det tog mig max 10 minuter från det att planet stannade till att jag var utanför byggnaden och då hade jag även bagage som jag väntade på, det var imponerande (och förmodligen väldigt mycket tur inblandat).

Tack för tipsen om Zürich och München.
#27 2012-04-17, 03:50
parantes
Senaste resan var i december
Landvetter - Heathrow
Heathrow - JFK

Och så samma väg hem

Heathrow är ju lite av favoritflygplatsen, gillar Terminal 5
Resan gick smidigt, åkte med mamma, lillasyster och hennes 8 månades gamla bebis som skötte sig bra under flygningen. Under inflygningen till Heathrow fick vi dock cirkla i cirka 20 minuter på drygt 5000 meters höjd så det gjorde ont i öronen på oss alla

Godkänd mat, kul att flyga ett 747, dåligt ljud i hörlurarna på långflygningen till New York dock. Resan hem gick fort.
#28 2012-04-17, 20:28
MilkywayBob
En returresa till Budapest från Göteborg med Wizzair för 262 kronor. Visst är wizzair lågbudget och allt vad det innebär, men de är åtminstone väsentligt trevligare och bättre än Ryanair!

Nöjd med priset dessutom!
#29 2012-05-18, 03:27
Då var planeringen klar för sommaren! Flygen nedan är inbokade, och äventyret börjar nu på lördag morgon! Många nya destinationer för mig, ett par riktigt små flygplatser (Crescent City t.ex. har 2-3 avgångar per dag, och jag promenerar helt enkelt till/från flygplatsen), och ett par nya bolag. Vem visste att Montenegro hade ett nationellt flygbolag?

San Francisco - Modesto (SkyWest, Embraer 120)
Modesto - San Francisco (SkyWest, Embraer 120)
Sacramento - Eureka (SkyWest, Embraer 120)
Eureka - Crescent City (SkyWest, Embraer 120)
Crescent City - Eureka (SkyWest, Embraer 120)
Eureka - Sacramento (SkyWest, Embraer 120)
San Francisco - New Orleans (United Airlines, Airbus 320)
New Orleans - Houston (United Airlines, Boeing 737-800)
Houston - San Francisco (United Airlines, Boeing 757-200)
San Francisco - Calgary (SkyWest, Canadair CRJ-700)
Calgary - San Francisco (SkyWest, Canadair CRJ-700)
Monterey - Los Angeles (SkyWest, Canadair CRJ-200)
Los Angeles - El Paso (SkyWest, Canadair CRJ-200)
El Paso - Denver (SkyWest, Canadair CRJ-200)
Denver - Monterey (SkyWest, Canadair CRJ-200)
San Francisco - Frankfurt (United Airlines, Boeing 777-200)
Frankfurt - Stockholm (Lufthansa, Airbus 321)
Skavsta - Belgrad (Wizz Air, Airbus 320)
Belgrad - Tivat (Montenegro Airlines, Fokker 100)
Sarajevo - Belgrad (Jat Airways, Boeing 737-300)
Belgrad - Larnaca (Jat Airways, Boeing 737-300)
Ercan - Antalya (Pegasus Airlines, Boeing 737-800)
Antalya - Istanbul (Turkish Airlines, Airbus 320)
Istanbul - Odessa (Turkish Airlines, Boeing 737-800)
Chisinau - München (Lufthansa CityLine, Canadair CRJ-900)
München - Chicago (Lufthansa, Airbus 340-600)
Chicago - San Francisco (United Airlines, Airbus 320)
San Francisco - Jacksonville (United Airlines, Canadair CRJ-700)
Jacksonville - San Francisco (United Airlines, Canadair CRJ-700)
San Francisco - Salt Lake City (Delta Air Lines, Airbus 319)
Salt Lake City - St George (SkyWest, Canadair CRJ-200)
St George - Salt Lake City (SkyWest, Canadair CRJ-200)
Salt Lake City - San Francisco (Delta Air Lines, Boeing 737)

Hösten är fortfarande under planeringsstadiet, men än så länge har jag:

San Francisco - Las Vegas (United Airlines, Boeing 737-800)
Las Vegas - Newark (United Airlines, Boeing 737-800)
Newark - Quebec (ExpressJet, Embraer 145)
Montreal - Chicago (GoJet Airlines, Canadair CRJ-700)
Chicago - San Francisco (United Airlines, Boeing 737-800)
#30 2012-05-18, 21:00
Canalates
Ursprungligen postat av luckylucaz
Då var planeringen klar för sommaren! Flygen nedan är inbokade, och äventyret börjar nu på lördag morgon! Många nya destinationer för mig, ett par riktigt små flygplatser (Crescent City t.ex. har 2-3 avgångar per dag, och jag promenerar helt enkelt till/från flygplatsen), och ett par nya bolag. Vem visste att Montenegro hade ett nationellt flygbolag?

San Francisco - Modesto (SkyWest, Embraer 120)
Modesto - San Francisco (SkyWest, Embraer 120)
Sacramento - Eureka (SkyWest, Embraer 120)
Eureka - Crescent City (SkyWest, Embraer 120)
Crescent City - Eureka (SkyWest, Embraer 120)
Eureka - Sacramento (SkyWest, Embraer 120)
San Francisco - New Orleans (United Airlines, Airbus 320)
New Orleans - Houston (United Airlines, Boeing 737-800)
Houston - San Francisco (United Airlines, Boeing 757-200)
San Francisco - Calgary (SkyWest, Canadair CRJ-700)
Calgary - San Francisco (SkyWest, Canadair CRJ-700)
Monterey - Los Angeles (SkyWest, Canadair CRJ-200)
Los Angeles - El Paso (SkyWest, Canadair CRJ-200)
El Paso - Denver (SkyWest, Canadair CRJ-200)
Denver - Monterey (SkyWest, Canadair CRJ-200)
San Francisco - Frankfurt (United Airlines, Boeing 777-200)
Frankfurt - Stockholm (Lufthansa, Airbus 321)
Skavsta - Belgrad (Wizz Air, Airbus 320)
Belgrad - Tivat (Montenegro Airlines, Fokker 100)
Sarajevo - Belgrad (Jat Airways, Boeing 737-300)
Belgrad - Larnaca (Jat Airways, Boeing 737-300)
Ercan - Antalya (Pegasus Airlines, Boeing 737-800)
Antalya - Istanbul (Turkish Airlines, Airbus 320)
Istanbul - Odessa (Turkish Airlines, Boeing 737-800)
Chisinau - München (Lufthansa CityLine, Canadair CRJ-900)
München - Chicago (Lufthansa, Airbus 340-600)
Chicago - San Francisco (United Airlines, Airbus 320)
San Francisco - Jacksonville (United Airlines, Canadair CRJ-700)
Jacksonville - San Francisco (United Airlines, Canadair CRJ-700)
San Francisco - Salt Lake City (Delta Air Lines, Airbus 319)
Salt Lake City - St George (SkyWest, Canadair CRJ-200)
St George - Salt Lake City (SkyWest, Canadair CRJ-200)
Salt Lake City - San Francisco (Delta Air Lines, Boeing 737)

Hösten är fortfarande under planeringsstadiet, men än så länge har jag:

San Francisco - Las Vegas (United Airlines, Boeing 737-800)
Las Vegas - Newark (United Airlines, Boeing 737-800)
Newark - Quebec (ExpressJet, Embraer 145)
Montreal - Chicago (GoJet Airlines, Canadair CRJ-700)
Chicago - San Francisco (United Airlines, Boeing 737-800)


Haha, du är sjuk i huvudet (på ett bra sätt)

Jag håller på att planera in några TP runs in this moment.. drygt och jobbigt men samtidigt kul.

Senaste jag flög var British Airways från Barcelona via London till Arlanda i CW.

Nu när jag fått smak för Business Class och Första klass så vet jag inte om det blir så pass mycket resande som det varit..
Det blir mindre resor men fan så mycket bättre resor.
#31 2012-05-19, 11:39
Lightnight
Ursprungligen postat av luckylucaz
Då var planeringen klar för sommaren! Flygen nedan är inbokade, och äventyret börjar nu på lördag morgon! Många nya destinationer för mig, ett par riktigt små flygplatser (Crescent City t.ex. har 2-3 avgångar per dag, och jag promenerar helt enkelt till/från flygplatsen), och ett par nya bolag. Vem visste att Montenegro hade ett nationellt flygbolag?

San Francisco - Modesto (SkyWest, Embraer 120)
Modesto - San Francisco (SkyWest, Embraer 120)
Sacramento - Eureka (SkyWest, Embraer 120)
Eureka - Crescent City (SkyWest, Embraer 120)
Crescent City - Eureka (SkyWest, Embraer 120)
Eureka - Sacramento (SkyWest, Embraer 120)
San Francisco - New Orleans (United Airlines, Airbus 320)
New Orleans - Houston (United Airlines, Boeing 737-800)
Houston - San Francisco (United Airlines, Boeing 757-200)
San Francisco - Calgary (SkyWest, Canadair CRJ-700)
Calgary - San Francisco (SkyWest, Canadair CRJ-700)
Monterey - Los Angeles (SkyWest, Canadair CRJ-200)
Los Angeles - El Paso (SkyWest, Canadair CRJ-200)
El Paso - Denver (SkyWest, Canadair CRJ-200)
Denver - Monterey (SkyWest, Canadair CRJ-200)
San Francisco - Frankfurt (United Airlines, Boeing 777-200)
Frankfurt - Stockholm (Lufthansa, Airbus 321)
Skavsta - Belgrad (Wizz Air, Airbus 320)
Belgrad - Tivat (Montenegro Airlines, Fokker 100)
Sarajevo - Belgrad (Jat Airways, Boeing 737-300)
Belgrad - Larnaca (Jat Airways, Boeing 737-300)
Ercan - Antalya (Pegasus Airlines, Boeing 737-800)
Antalya - Istanbul (Turkish Airlines, Airbus 320)
Istanbul - Odessa (Turkish Airlines, Boeing 737-800)
Chisinau - München (Lufthansa CityLine, Canadair CRJ-900)
München - Chicago (Lufthansa, Airbus 340-600)
Chicago - San Francisco (United Airlines, Airbus 320)
San Francisco - Jacksonville (United Airlines, Canadair CRJ-700)
Jacksonville - San Francisco (United Airlines, Canadair CRJ-700)
San Francisco - Salt Lake City (Delta Air Lines, Airbus 319)
Salt Lake City - St George (SkyWest, Canadair CRJ-200)
St George - Salt Lake City (SkyWest, Canadair CRJ-200)
Salt Lake City - San Francisco (Delta Air Lines, Boeing 737)

Hösten är fortfarande under planeringsstadiet, men än så länge har jag:

San Francisco - Las Vegas (United Airlines, Boeing 737-800)
Las Vegas - Newark (United Airlines, Boeing 737-800)
Newark - Quebec (ExpressJet, Embraer 145)
Montreal - Chicago (GoJet Airlines, Canadair CRJ-700)
Chicago - San Francisco (United Airlines, Boeing 737-800)


Får man fråga om du har något mål vid varje destination eller bara åker för åkandets skull?
#32 2012-05-21, 18:28
Ursprungligen postat av Canalates
Haha, du är sjuk i huvudet (på ett bra sätt)

Jag håller på att planera in några TP runs in this moment.. drygt och jobbigt men samtidigt kul.

Senaste jag flög var British Airways från Barcelona via London till Arlanda i CW.

Nu när jag fått smak för Business Class och Första klass så vet jag inte om det blir så pass mycket resande som det varit..
Det blir mindre resor men fan så mycket bättre resor.


Najs. Jag har inte brytt mig om status tidigare eftersom jag inte flyger tillräckligt med ett och samma bolag/allians för att komma upp i det antal poäng som krävs, och även för att komfort och service inte är så viktigt för mig. Men i år ser det ut som att jag kommer nå någon form av status efter alla resor med United/SkyWest.

Ursprungligen postat av Lightnight
Får man fråga om du har något mål vid varje destination eller bara åker för åkandets skull?


Jag reser för turistandets skull. För att se och upptäcka nya ställen, pröva ny mat, möta intressanta människor. Ett par av resorna är för att träffa familj, en annan är för ett bröllop, ett par för att besöka nationalparker, etc.
#33 2012-05-28, 23:41
Canalates
Bokat & klart:

ARN - FRA - IAD - SFO (Nya 747)
SFO - LHR - ARN
Business.


Funderar om jag ska boka:

ARN - FRA - HND (För att testa Dreamliner med ANA)
HND - FRA - ARN
First. (award)
#34 2012-06-01, 11:09
Shurik
Min senaste flygresa:

ARN-LED. t.o.r i jan 1997. Resan tog 1 timme. Köpte biljetten på AEROFLOTs dåvarande överdimensionerade kontor på Sveavägen, Sthlm. Minns att biljetten var rätt dyr ca 2500kr.

Flög mindre Tupolev plan. Gammaldags trångt flygplan med stadiga sura värdinnor.
Efter 30 min. fick jag matlåda med skinkmacka tror jag det var. Skumpig landning.
Var väldigt rädd under hela resan.


Sen dess har jag inte flugit alls, men väl besökt både London, Paris, Barcelona & Moskva
#35 2012-06-01, 14:38
Axell
Flög Skavsta - Alghero (NYO - AHO) och samma rutt tillbaka nyligen med Ryanair.

Det är faktiskt en jävla skillnad i komfort jämfört med SAS i mina ögon. Är man 185cm+ så blir det väldigt obekvämt. Både för att stolen är kort och även för att man inte kan ha benen på ett skönt sätt. Betalade dock 750kr för denna biljett så ska egentligen inte klaga.

Annars är ju Skavsta ingen direkt rolig flygplats. Är ju nästan bara Ryanair-plan där så inga roliga möjligheter för spotting. Även utbudet av butiker är väldigt begränsat så att spendera tid med att kolla i sådana kan också strykas.

Algheros flygplats var väl något roligare en Skavsta då det fanns lite spännande Alitalia-plan att spana in. Lite mer butiker fanns det också men kan inte påstå att det var speciellt många. Läget på flygplatsen ska man annars inte klaga över då det bara tar 15min med buss in till centrala Alghero.
#36 2012-06-03, 01:43
Canalates
Ursprungligen postat av Axell

Annars är ju Skavsta ingen direkt rolig flygplats. Är ju nästan bara Ryanair-plan där så inga roliga möjligheter för spotting. Även utbudet av butiker är väldigt begränsat så att spendera tid med att kolla i sådana kan också strykas.


Finns ingen rolig flygplats i Sverige då man i princip redan sett allt tusen gånger.
Är väl något intressant när speciella visiter besöker Arlanda, annars är hela Sverige värdelöst.
Finns betydligt roligare ställen, speciellt i USA även om vakterna är rätt petiga på många ställen.